یزد فردا : ازدواج سفيد(سياه) که توسط شبکه‌هاي ماهواره‌اي ترويج مي‌شود فقط اسم فريبند‌ه‌اي دارد. اين امر خود باعث ايجاد آسيب هاي بسيار خطرناک و جبران ناپذير در کشور مي شود.

 حجت الاسلام والمسلمين محمد شمس در گفتگويي با بيان اينکه قرآن، کتاب هدايت و سعادت بشري و منبع شايسته‌اي براي درک مفاهيم و مسائل ازدواج است، افزود: بر خلاف بزرگان اديان ديگر که رهبانيت و تجرد را مقدس مي‌‌شمارند يا آزادي و بي‌بند و باري در اخلاق جنسي را پيشنهاد مي‌کنند، قرآن راه ميانه را برگزيده است.

مدير حوزه علميه يزد با اشاره به آيه 77 سوره القصص ادامه داد: خداوند متعال مي فرمايد: «وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنْسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا وَأَحْسِنْ كَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْكَ وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ/ و با آنچه خدايت داده سراى آخرت را بجوى و سهم خود را از دنيا فراموش مكن و همچنانكه خدا به تو نيكى كرده نيكى كن و در زمين فساد مجوى كه خدا فسادگران را دوست نمى دارد».

وي با اشاره به اينکه ازدواج نخستين سنگ بناي تشکيل خانواده و جامعه و اجتماع است و ميزان انديشه و تدبر در آن در ميزان پيشرفت يا انحطاط و صعود يا سقوط جامعه تاثير دارد، خاطر نشان کرد: ازدواج داراي آثار و نتايج بسياري از جمله: ارضاي غريزه جنسي، توليد و بقاي نسل، تکميل و تکامل انسان، آرامش و سکون، پاک دامني و عفاف و نتايج متعدد ديگر دارد.

مدرس حوزه علميه يزد با بيان اينکه اسلام به عنوان يک مکتب آسماني نه تنها آن را کاري محبوب و مقدس دانسته، بلکه جوانان را مؤکدا بدان توصيه کرده و اينکه هر ازدواجي داراي اهداف خاص خود است ، گفت: در اين ميان، برخي از ازدواج ها اهدافي کم ارج و کم اهميت دارند و در نتيجه، ناپايدارند و نمي توانند براي هميشه و يا حتي مدتي دراز خوشبختي زوجين را تضمين کنند و برخي نيز ارجمند، مهم و در نتيجه پايدارند. بنابراين، شايسته است ازدواج با توجه به اين اهداف در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمين شمس اظهار داشت: امروزه متاسفانه با پديده اي وارداتي به اسم ازدواج سفيد يا سپيد روبه رو هستيم که به هيچ وجه در کشور ما سابقه قبلي ندارد.

وي با اشاره به اينکه ازدواج سفيد که توسط شبکه‌هاي ماهواره‌اي ترويج مي‌شود از روابط نامشروع به شمار مي آيد و فقط اسم فريبند‌ه‌اي دارد، زيرا در اسلام چيزي با اين عنوان نداريم و اين امر خود باعث ايجاد آسيب هاي بسيار خطرناک و جبران ناپذير در کشور مي شود.

مدرس حوزه علميه يزد ادامه داد: دشمنان امروز با ماهواره‌ها و فضاي مجازي کانون خانواده را هدف گرفته اند و تعداد زيادي شبکه فارسي به ترويج ازدواج سفيد و جشن طلاق و ... مي پردازند و با تاسف در برخي شهرها هم عده اي از آن تاسي و تبعيت مي کنند.

حجت الاسلام والمسلمين شمس با بيان اينکه ازدواج سفيد، رابطه نامشروع است، گفت: اين شبکه‌هاي ماهواره اي با ظاهري فريبنده آن را موجه جلوه مي‌دهند و طلاق که در اسلام مبغوض است، براي آن جشن مي‌گيرند که اين مسائل اصلا با فرهنگ و آئين کشور جمهوري اسلامي ايران سازگاري ندارد.

مدير حوزه علميه يزد با اشاره به اينکه اگر افرادي که به سمت و سوي اين گونه فرهنگ ها سوق داده مي شوند ، فوايد و اثرات مثبت ازدواج اسلامي و شرعي را مي دانستند هرگز دست به چنين کاري نمي زدند، اضافه کرد: انسان از طرف خداوند متعال خلق شده است که به تکامل برسد.

وي يکي از راههاي تکامل انسان را ازدواج اسلامي و شرعي دانست و تصريح کرد: ازدواجي که در اسلام به آن سفارش شده، مايه آرامش، باعث ارتقا انسان و دستيابي به بسياري از اثرات مثبت در دنيا و آخرت خواهند شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا