یزد فردا : نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به این که برخی در جامعه معتقدند روحانیت مخالف شادی است، گفت: این تفکر اصلا درست نیست، بلکه روحانیت مدافع شادی در جامعه بوده و به هیچ عنوان مخالف این امر نیست.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع)در مسجد فرط استان یزد، با بیان این که قرآن کریم به انسانها الگوگیری از زندگی زنبور عسل را سفارش کرده، گفت: در روایات بسیاری نیز آمده انسان بایستی زندگی اش مانند زندگی زنبور عسل باشد، زیرا در تمام امور با شایستگی در حال گذران است.
حجت الاسلام والملسلمین سید محمد کاظم مدرسی  افزود: انتخاب شیعه باید براساس معیارهای واقعی و ارزش های دینی رهبران خود را انتخاب کنند و تمام ویژگی ها در حد اعلا باشد.
تولیت مدرسه علمیه مصلی یزد با تاکید بر این که عزت و افتخار از آنِ مکتب شیعه و انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: به خاطر همین شایستگی مکتب تشیع است که دشمنان همیشه به دنبال ایجاد توطئه علیه شیعه هستند تا آن را به نابودی بکشند.
امام جمعه حومه شرقی یزد با اشاره به این که برخی در جامعه معتقدند روحانیت مخالف شادی است، گفت: این تفکر اصلا درست نیست بلکه روحانیت مدافع شادی در جامعه است و به هیچ عنوان مخالف این امر نیست.
وی، روحانیت را قشر بانشاط در جامعه توصیف کرد و افزود: اگر به مجالس روحانیت ورود پیدا کنید خواهید دید که این نشاط علاوه بر اقلیت هایی که دارند ، از نشاط بسیاری از اقشار دیگر بیشتر می باشد ، اما منظور از نشاط، نشاط مومنانه و متدینانه است.
نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد خطاب به برخی از مسئولین که می گویند روحانیت و قشر متدین در جامعه با نشاط دسته جمعی، ولنگاری و برگزاری کنسرت های مبتذل در بسیاری از شهرها مخالف هستند، گفت: بله روحانیت و متدینین با ابتذال در جامعه مخالف و با نشاط و آزادی به سبک اسلامی موافق هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا