یزد ـ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ثبت ملی ۲ اثر طبیعی شهرستان بافق، «رویشگاه جنگلی ارس» و «سنگاب بیشه دیگ جن» در فهرست آثار ملی خبر داد.

فاطمه دانش یزدی  با اشاره به اینکه شهرستان‌ بافق از جمله مناطقی است که هم جاذبه‌های تاریخی و هم جاذبه‌های طبیعی قابل توجهی دارد، اظهار داشت: برای ثبت و معرفی ملی این جاذبه‌ها تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه به تازگی دو اثر طبیعی این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، عنوان کرد: این آثار شامل رویشگاه جنگلی ارس در روستای باجگان و سنگاب بیشه در دیگ جن بافق است.

دانش یزدی در مورد اثر طبیعی رویشگاه جنگلی ارس روستای باجگان بیان کرد: این اثر طبیعی که بالغ بر هزار سال قدمت دارد و به شماره ۳۸۸ در فهرست آثار طبیعی به ثبت رسیده، در ارتفاعات و دامنه جنوبی کوه باجگان شهرستان بافق قرار دارد.

وی یادآور شد: سنگاب بیشه در منطقه  دیگ جن بافق نیز دارای قدمتی بیش از هزار و ۲۰۰ سال است و به شماره ۳۸۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

دانش یزدی ادامه داد: پرونده‌های دیگری از ابنیه‌های تاریخی، فرهنگ مردم بافق و آثار طبیعی دیگر این شهرستان در دستور کار است و به زودی شاهد ثبت ملی آثار تاریخی و طبیعی و فرهنگی دیگری در این شهرستان خواهیم بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا