یزدفردا: استاندار یزد با تاکید بر توسعه فرهنگ جامعه گفت: بکارگیری ارزش‌ های دینی و فرهنگی در تبادلات فرهنگی، دینی و علمی، فرصت انتقال مواریث فرهنگی استان را در مراودات بین المللی فراهم می کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سیدمحمد میرمحمدی روز دوشنبه با تبریک ثبت جهانی شهر یزد و تشریح ارزش‌های آن گفت: بافت تاریخی ارزش هایی مانند عناصر معماری، فرهنگی، هنری، میراثی، طراحی و کاشیکاری همچنین ارزش‌ های سبک زندگی و فناوری و سازگاری با طبیعت را در خود به صورت یکجا دارد که همین موضوع باعث شد تا تصمیم گیران با اجماع در این زمینه نسبت به ثبت جهانی یزد رأی موافق بدهند.
استاندار یزد همچنین با تبیین گزارش‌ های ارائه ‌شده در شورای فرهنگ عمومی از دستگاه‌های استان گفت: هر دستگاه بسته به جامعه هدف، مراجعه ‌کنندگانی دارد اما باید فعالیت‌ها را طوری هدایت کرد که به فرهنگ عمومی مرتبط شود.
میرمحمدی با تاکید بر پرهیز از برخوردهای انفعالی در دستگاه ها، افزود: برای نمونه هیات های مذهبی وقتی مداحی از خارج استان تأمین می‌ کنند، ممکن است به هدفی که دارند، نرسند چراکه مردم یزد سبک و شیوه عزاداری خود را دارند که از سال‌های گذشته تاکنون به‌صورت سنتی آن را حفظ کرده‌اند.
وی ادامه داد: باید نقشه راه توسعه فرهنگی تدوین و دنبال شود و کمیته‌های محلی برای ایجاد فضای رقابت سالم و فرهنگی ایجاد شود.
میرمحمدی با تاکید بر ایجاد انسجام در محلات شهرها گفت: حرکت در این مسیر به طور حتم در کار فرهنگی توفیقات چشمگیری به دنبال دارد.
به گزارش ایرنا، بافت تاریخی شهر یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، روز یکشنبه 18 تیر ماه در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا