لوح ویژه چهارمین دوره‌ی دوسالانه کتاب معماری و شهرسازی ایران برای کتاب " چگونه زندگی همگانی را مطالعه کنیم " به نویسنده و مترجم یزدی دکتر محمد رضایی ندوشن متخصص شهرسازی و معماری و همکارانش تعلق گرفت.

 

در مراسمی که به منظور تجلیل از این نویسنده و همکارانش از سوی انجمن مفاخر معماری ایران در محل موزه هنرهای دینی امام علی (ع) تهران برگزار شد؛  لوح  ویژه و همچنین جایزه دکتر منوچهر مزینی از سوی هیات داوران به وی اهداء شد.

در این مراسم که جمعی از صاحب نظران و اساتید دانشگاه از جمله دکتر ایرج اعتصام، مهندس خوبچهر کشاورزی، دکتر احمد سعیدنیا، دکتر حمیده امکچی و دکتر اسکندر مختاری و  دکتر پیروز حناچی معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند از انتشارات علم معمار (مؤسسه علم معمار رویال) ناشر کتاب یاد شده به عنوان ناشر برتر تجلیل شد.

کتاب «چگونه زندگی همگانی را مطالعه کنیم» به وسیله‌ی پرفسور مصطفی بهزدافر، استاد دانشکده علم و صنعت ایران، دکتر محمد رضایی ندوشن و مهندس احمد رضایی ندوشن از دانش‌آموختگان رشته شهرسازی و معماری ترجمه و تدوین شده است.

هدف از برگزاری مراسم یاد شده، بهره‌وری و بهره‌یابی از دانش بزرگان و صاحب‌نظران، رشد و اعتلای کیفی تألیف و ترجمه کتب معماری و شهرسازی، گسترش مخاطبان، تشویق و ترغیب محققان، معماران و شهرسازان جوان در زمینه پژوهش و ارائه مکتوب نتایج تحقیقات و قابل دسترسی برای همگان اعلام شده است.معرفی کتاب

کتاب "چگونه زندگی همگانی را مطالعه کنیم" نوشته‌ی معمار، شهرساز، محقق و نظریه‌پرداز معروف دانمارکی"پرفسور یان گل" و همکارش در "موسسه معماری گل" برجیت سوار است.

 این کتاب پس از انتشار در سال 2013م در سراسر جهان مورد استقبال کم‌سابقه‌ی دانشجویان و اساتید شهرسازی و معماری، سیاست‌مداران، مدیران‌شهری، شهرسازان، معماران و سایر حرفه‌مندان و متخصصان حوزه‌ی مطالعات شهری و طراحی محیطی قرار گرفته است.

این کتاب یکی از 10 کتاب برتر سایت Planetizen در سال 2014  و نامزد دریافت عنوان برجسته علمی همان سال از طرف موسسه‌ی کتابخانه‌های آمریکا و حاصل 50 سال فعالیت مستمر و پربار پژوهشی و حرفه‌ای یان گل در حوزه مطالعات زندگی همگانی است.

 در این کتاب برای اولین بار روش‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهای مطالعه زندگی در فضاهای شهری را دست‌ و ‌دل بازانه در اختیار مخاطب قرار داده است و از شگردهای مطالعه‌ی رفتار مردم در فضاهای شهری پرده‌برداری شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا