محمد زاده رحمانی در جلسه شورای اشتغال بافق گفت: تعداد افرادي كه در سال گذشته از بيمه بيكاري استفاده كرده اند رقم ناچيز و حدود 0/86 درصد مجموع شاغلين بوده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بافق؛ شورای اشتغال شهرستان بافق با حضور فرماندار، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد و جمعی از مدیران ادارات  عضو این شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بافق در این نشست با اشاره به وجود 470 کارگاه فعال مشمول قانون کار در شهرستان عنوان کرد: بیش از 11 هزار کارگر در شهرستان بافق مشغول فعالیت هستند.

محمد زاده رحمانی افزود: از تعداد کل جمعیت شهرستان بیش از 91 درصد بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد.

وی در ادامه رشد آمار اشتغال در کارگاه های شهرستان را رو به افزایش عنوان نمود و گفت: با به سرانجام رسيدن پروژه هاي در حال اجرا، شاهد اشتغال تعداد نيروي كار بيشتري در سال جاري و سال آينده خواهيم بود.

زاده رحمانی تصریح کرد: در سال گذشته فقط ٩٥ نفر از بیمه بیکاری استفاده کردند که بعضي از آنها مجددا به كار بازگشته اند.

در ادامه این جلسه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد با اشاره به اینکه در سال گذشته، 1818 نفر از تسهیلات اشتغال استفاده کردند، عنوان داشت: در امسال برای 2500 نفر تسهیلات اشتغال در سطح استان در نظر گرفته شده است.

امیر زین العابدین قمی افزود: از تعداد کل افراد در نظر گرفته شده جهت اعطای تسهیلات اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)استان یزد، 100 نفر از آنها اختصاص به شهرستان بافق دارند که تسهیلاتی بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان در این زمینه در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست مديران مركز آموزش فني و حرفه اي و اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي پيرامون طرح " كارورزي در محيط كار واقعي" توضيحاتي ارائه ى سپس حاضرین ضمن بیان گزارشی از اقدامات خود، به بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای سرمایه گذاری در بخش های مختلف شهرستان و رفع معضل بیکاری پرداختند.











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا