یزد فردا : ابرکوه - مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه از دستگیری عوامل سرقت زباله های شهر ابرکوه خبر داد.

 محسن فلاح زاده  در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: عوامل سرقت بازیافت شهر ابرکوه که بدون هیچ گونه اخذ مجوز و قرارداد، اقدام به جمع آوری بازیافت از ایستگاه مدفن زباله در کیلومتر ۳۵ ابرکوه-یزد می کردند، بلافاصله پس از اطلاع، سریعا با همکاری ماموران نیروی انتظامی دستگیر شده اند.

وی افزود: در حال حاضر ایستگاه مدفن زباله ابرکوه تحت نظر پیمانکار خدمات شهری که بیشتر سهامداران این شرکت  را کارگران زحمتکش شهرداری تشکیل می دهند فعالیت می کند  و کارگران از محل جمع آوری بازیافت و درآمدهای حاصل از آن سود می برند.

فلاح زاده گفت: برخی افراد سودجو از این موقعیت سوءاستفاده و اقدام به سرقت بازیافت می کنند که با اقدامات خلاف قانون آن ها برخورد می شود.

مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه از نصب مخازن جمع آوری مواد بازیافتی در پنج نقطه از شهر ابرکوه خبر داد و اظهار داشت:مخازن جمع آوری مواد بازیافتی خریداری شده و به زودی در نقاطی شامل میدان های امام حسین(ع)، بسیج، ولی عصر(عج)، بلوار شهدا و تقاطع جانبازان نصب می شود.

وی افزود: این سطل ها با هزینه ای بالغ بر صد و پنجاه میلیون ریال خریداری شده و دارای سه نوع تفکیک به صورت فلز، کاغذ و شیشه است و امید می رود  که با نصب مخازن جمع آوری مواد بازیافتی، باعث آشنایی هر چه بیشتر مردم با فرهنگ بازیافت شود و آن ها به صورت عملی در پاکسازی محیط شهری سهیم باشند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا