نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: فضای ظاهری شهرها حال و هوای رمضان پیدا کند.
آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست مشترک دبیران و معاونان و مسئولان ستادهای امر به معروف و نهی از منکر استان یزد‌ اظهار داشت: در ارتباط با موارد شخصی که اتفاق می‌افتد، باید تذکر لسانی توسط افراد آموزش دیده انجام شود.
وی افزود: به ویژه در ماه مبارک رمضان ما باید یک حرکتی را به صورت علنی و آشکار داشته باشیم نه اینکه با همدیگر جلسه‌ای داشته باشیم و موضوع به یک صورت جلسه ختم شود و به انتظار رخ دادن یک موضوعی باشیم و سپس به سمت این حرکت کنیم.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: خداوند متعال برای ماه مبارک رمضان تبلیغات وسیعی در قرآن کریم انجام داده و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هم در ارتباط با این ماه تاکیدات بسیار ویژه‌ای داشته‌اند.
ناصری یزدی با اشاره به اینکه به موضوع بیان ارزش‌های ماه رمضان اقدامات کاملی انجام نشده، گفت: در ارتباط با برنامه‌های رسانه‌ای مرتبط با اهیمت این ماه باید کار بهتری انجام می‌دادیم و الان هم باید در این زمینه حرکت کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: لازم است اهمیت و بزرگی ماه رمضان را به گوش همگان برسانیم به گونه‌ای که افراد خودشان از این ماه خجالت بکشند و حرمت‌های لازم را نگاه دارند.
وی تصریح کرد: همانطوری که در ارتباط با فضای انتخاباتی به صورت کامل از ظرفیت رسانه‌ها و ادارات استفاده می‌شود تا مردم کاملا در این فضا قرار گیرند، باید برای ماه مبارک رمضان هم به همین صورت اقدام نموده و رمضان برای همه مردم مهم و مورد احترام شود.
امام جمعه یزد آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و ادارات مختلف را در این زمینه نقش‌آفرین دانست و افزود: از آنجا که این جو در جامعه به درستی ایجاد نشده، بعضی افراد اقدام به روزه‌خواری علنی می‌کنند.
ناصری یزدی باید به گونه‌ای فضاسازی کنیم که هر کسی از کوچک و بزرگ بفهمد که ماه مبارک رمضان است و همه مردم نسبت به این موضوع اهمیت خاصی داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد به ارزش و فضیلت بیدار شدن در سحر ماه مبارک رمضان و خوردن سحری اشاره کرد و گفت: متاسفانه الان موضوع سحری خوردن‌ها هم کم رنگ شده و حتی بعضی روزه‌داران هم برای سحری بیدار نمی‌شوند و فضیلت سحرهای ماه مبارک رمضان را نمی‌برند.
وی با بیان اینکه برخی افراد قصد دارند اقدام به هنجارشکنی در جامعه کنند، گفت: این مسائل نگرانی‌های زیادی برای مومنین ایجاد کرده و تماس‌ها و انتقادهای زیادی از سوی عموم مردم در ارتباط با این موضوعات انجام می‌شود که باید حتما رسیدگی کنیم.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: موضوع بعدی در ارتباط با گردشگری است، نکته بسیار مهم در این زمینه این است که حرکات و اقدامات گردشگران بر اساس حرکاتی است که راهنماهای آنها انجام می‌دهند.
ناصری یزدی ادامه داد: در درجه اول این راهنمایان باید خودشان حجاب و مسائل دینی را به درستی رعایت کنند چرا که متاسفانه برخی از آنها با مشکلاتی در زمینه حجاب روبرو هستند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در صورتی که ما در داخل کشور مسائل و ارزش‌های دینی را رعایت کنیم، نه تنها جلوی تاثیرگذاری سوء گردشگران خارجی به مردم را می‌گیریم بلکه خودمان بر روی آنها هم تاثیرگذار می‌شویم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا