استاندار یزد گفت: مشارکت 93/4 درصدی مردم یزد در انتخابات امسال رکوردی کم‌نظیر در کشور است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سومین جلسه نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان با حضور استاندار یزد، معاونین استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده‌یاد حمیدیا برگزار شد.

«سید محمد میرمحمدی» در این نشست ضمن گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد و تأکید بر توجه همیشگی به آرمان‌های شهدا، گفت: مشارکت 93/4 درصدی مردم استان یزد در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه رکوردی است که کمتر مشاهده‌شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که در همه زمینه‌ها این مشارکت توسط مردم استان یزد ادامه داشته باشد.
 وی گفت: از مردم استان به سبب خلق این حماسه باشکوه تشکر ویژه داریم؛ چراکه این مشارکت نشان‌دهنده آگاهی مردم و آرامش روز انتخابات است.
استاندار یزد با اشاره به حضور گستره مردم در روز انتخابات گفت: از حضور مردم در انتخابات می‌توان فهمید که رضایت آنان از مدیران و مسئولان استان مطلوب است؛ درنتیجه باید بیشتر به آنان خدمت کرد چون قدرشناسی مردم را مشاهده کرده‌ایم.


آثار فیزیکی سرمایه‌گذاری‌ها در دولت تدبیر و امید کاملاً مشهود است


عالی‌ترین مسئول اجرایی استان یزد در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:آثار فیزیکی سرمایه‌گذاری‌ها در دولت تدبیر و امید کاملاً مشهود است و در نقطه‌نقطه استان شاهد آثار فیزیکی این مهم هستیم که کجا خرج شده و چه حاصل‌شده است.
استاندار یزد اعلام کرد: بررسی‌هایی برای مشخص شدن آمار فیزیکی سرمایه‌گذاری‌ها درگذشته، حال و آینده انجام خواهیم داد تا بتوانیم با برقراری زمینه‌های بهتر برای سرمایه‌گذاری اقدامات بهتر و بیشتری در این زمینه داشته باشیم.
میرمحمدی گفت: زمینه سرمایه‌گذاری در استان با مشخص شدن پهنه کاربری‌ها، مشوق‌های قانونی، ایجاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و شناسایی فرصت‌ها و تعیین حمایت‌های قانونی فراهم‌شده است.
وی تأکید کرد: با راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری؛ سرمایه‌گذار با پیچ‌وخم اداری کمتری مواجه است و با این نتیجه در انتخابات امیدواری و اعتماد و امکان برای سرمایه‌گذاری بیشتر شده است؛ همچنین در فعالیت‌های مختلف گردشگری هم می‌توانیم شاهد توسعه اشتغال، سرمایه‌گذاری گردشگری و توسعه این صنعت پاک باشیم.


نیروهای انسانی در ادارات مکمل یکدیگر باشند


استاندار یزد در خصوص ساماندهی نیروهای انسانی ادارات گفت: نیروهایی داریم که باید به نحوی ساماندهی شوند تا مکمل یکدیگر باشند و فرایند مناسبی برای خدمت‌دهی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه تهیه سند راهبردی نیروی انسانی خوب است ولی عملیاتی شدن آن مهم است، تأکید کرد: برنامه‌هایی که مهارت و خبرگی کارکنان را افزایش می‌دهد تا در کار خود رشد کنند باید موردتوجه جدی باشد تا خلاقیت و تحول در سازمان‌ها ایجاد شود.
میرمحمدی در رابطه با ارتقای تحصیلی کارکنان دولت گفت: اگر نیروی یک اداره برای ادامه تحصیل اداره را ترک می‌کند درحالی‌که بعدازآن هم برای ارتقای آن نیرو فرصت شغلی فراهم نیست مشکل از مدیران ما است مدیر باید نیروی موردنیاز خود را برای ادامه تحصیل معرفی کند، ادامه تحصیل کارکنان دولت باید هدفمند باشد نه اینکه کارمند ساعت کاری را مرخصی بگیرد و در اداره نباشد و مدیر هم بی‌تفاوت و بی‌اطلاع باشد.
وی گفت: مدیران باید برای ادامه تحصیل کارمند خود مرخصی کامل بدهند و فردی را جایگزین کنند نه اینکه کارمند در ساعات اداری در پست خود حضور نداشته باشد.


عملکرد خوب ادارات دولتی اعتماد مجدد مردم به دولت تدبیر و امید را رقم زد


معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این جلسه از مسئولان و برگزارکنندگان انتخابات تشکر کرد و گفت: نتیجه این همدلی نرخ مشارکت 93/4 درصد مردم استان یزد در انتخابات بود که یزد را به استان اول در مشارکت انتخاباتی و استان اول در اعتماد مجدد به دولت تدبیر و امید تبدیل کرد.
«محمدعلی طالبی» گفت: حضور نامزدهای انتخابات شوراها رقم بی‌سابقه‌ای درصحنه رقابت بود و توانست بر این شور و شوق اضافه کند.
وی عملکرد مثبت و خوب ادارات دولتی را در این اعتماد مجدد مؤثر دانست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا