معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار در سه روز آغازین هفته جاری به شهرستانهای بافق، میبد و خاتم سفر کرد و در برنامه های مختلف شرکت نمود.

به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری یزد،"عباسعلی رضایی" در سومین جشنواره روستایی و عشایری شهرستان خاتم- که به همت مدیریت جهاد کشاورزی خاتم در دهستان چاهک برگزار شد- ضمن تبریک دهه فجر گفت: گردشگری و توسعه کشاورزی از جمله اولویتهای توسعه ای این شهرستان محسوب می شود.
این مقام مسئول پتانسیل شهرستان خاتم در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی را ارزشمند خواند و خواستار سرمایه گذاری مردم از طریق راه اندازی شرکتهای تعاونی شد.
معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود، این نکته را متذکر شد که با پیگیریهای فرماندار، برنامه های خوبی برای توسعه و عمران شهرستان خاتم در دست اقدام است که مردم از آن متنفع خواهند شد.
رضایی اظهار داشت: همانطور که فرماندار محترم بیان کرد، چاهک بزرگترین روستای استان یزد است که ان شاءالله شاهد بهره برداری از طرح های خوبی در زمینه کشاورزی خواهد بود.
وی از دست اندرکاران این جشنواره محلی به ویژه فرماندار و مسئول جهاد کشاورزی خاتم تشکر و قدردانی کرد.
در ابتدای این مراسم، فرماندار خاتم به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت شهرستان خاتم پرداخت.
"محمد زاده رحمانی" برگزاری جشنواره روستایی و عشایری را اقدامی ارزشمند در راستای پاسداشت فرهنگ فولکلور مردم منطقه دانست.
دهل نوازی، اجرای سرود، تردستی وحرکات نمایشی با تفنگ از جمله برنامه های این جشنواره بود. رضایی همچنین از نمایشگاه جنبی این جشنواره دیدن کرد.
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش و مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی، رضایی را در این سفر همراهی کردند.


توسعه مراکز رشد ضرورتی انکارناپذیر است


معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد اهمیت توسعه مراکز رشد و توجه به شرکتهای دانش بنیان را یادآور شد و گفت: توسعه مراکز رشد علم و فناوری ضرورتی انکارناپذیر است.
"عباسعلی رضایی" همچنين در مراسم افتتاح مرکز رشد شهرستان میبد تصریح کرد: با توجه به جمیع شرایط، میبد از قابلیتهای بسیار ارزشمندی در این زمینه برخوردار است.
وی تعامل مرکز رشد علم و فناوری میبد با دانشگاه آیت الله حائری در راستای ایجاد فضایی در خور آینده درخشان میبد را خواستار شد.
تقویت هماهنگی بین بخشی و حمایت شورای اسلامی شهر از مرکز رشد نکات دیگری بود که مورد تاکید این مقام مسئول قرار گرفت.
رضایی از زحمات دست اندرکاران راه اندازی مرکز رشد میبد به ویژه فرماندار و رئیس پارک علم و فناوری استان یزد قدردانی و ضمن ارج نهادن به تلاش های "عبدالرضا جمالی" برای "محمد جواد احمدی" مسئول این مرکز آرزوی توفیق نمود.
فرماندار میبد هم در سخنانی جایگاه شهرستان میبد در زمینه آموزش عالی و صنعت را یادآور شد و وضعیت ارتباط دانشگاه و صنعت در این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد.
"حسین فلاح" ایجاد مرکز رشد را یکی از ضروریات شهرستان میبد دانست و آمادگی کامل خود را برای حمایت همه جانبه از توسعه این مرکز اعلام کرد.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نیز از دست اندرکاران راه اندازی این مرکز قدردانی کرد.
"اکرم فداکار" گفت: با توجه به رواج فرهنگ خیرمندی در شهرتان میبد، می توان مشارکت خیرین در این زمینه را جلب نمود.
رئیس پارک علم و فناوری یزد، یکی از دیگر سخنرانان این مراسم بود.
"داریوش پورسراجیان" ایجاد مراکز رشد فناوری و توسعه پارک علم و فناوری را زمینه ساز فعالیت اقتصادی نخبگان دانست و گفت: میبد پتانسیل انسانی و صنعتی خوبی دارد که این مهم، تاثیر بسزایی در توسعه مرکز رشد میبد خواهد داشت.


اشتغال ارزش افزا مأموریت مهم منطقه ویژه علم و فناوری است


"عباسعلی رضایی" همچنين در جلسه شورای اداری شهرستان بافق، ایام الله دهه فجر را تبریک گفت و یاد و خاطره امام راحل عظیم الشأن(ره) را گرامی داشت.
وی خاطرنشان ساخت: سیاست استان در بحث اشتغال در قالب صنایع "های تک" و شرکتهای دانش بنیان دنبال می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار، در بخش دیگری از سخنان خود نظام اداری را یکی از زیرساختهای توسعه هر کشور دانست و اظهار داشت: نظام اداری باید پویا، فعال و در خدمت مردم باشد.
این مقام مسئول به ابلاغ نقشه راه اصلاح نظام اداری در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: این نقشه راه حاوی برنامه هایی مهم و استراتژیکی برگرفته از قانون اساسی، سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبات دولت است.
وی با بیان اینکه "چارت برخی از دستگاه ها با وظایف آن دستگاه ها متناسب نیست" افزود: یکی از مباحثی که در نقشه راه اصلاح نظام اداری مورد توجه قرار گرفته ، موضوع اصلاح ساختارهاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار این نکته را یادآور شد که استان یزد نیروی انسانی توانمندی در حوزه های مختلف دارد.
رضایی در خصوص استخدامی های 26/3/91 یزد گفت: ان شاء الله پذیرفته شدگان این آزمون در ابتدای سال آتی مشغول بکار خواهند شد.
امام جمعه بافق هم در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر به بیان خاطراتی از روزهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و یاد و خاطره امام شهیدان را گرامی داشت.
دیگر سخنران این جلسه، فرماندار بافق بود که برخی از مشکلات ادارات شهرستان بافق را مورد اشاره خود قرار داد و خواستار رفع این مشکلات شد.
"سید مهدی طلایی مقدم" کمبود نیروی انسانی بومی را یکی از چالشهای ادارات این شهرستان عنوان کرد و در خصوص مباحث مطرح شده از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی بافق به بیان نکاتی پرداخت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا