امام جمعه موقت يزد با تأكيد به اين مطلب كه نسل جوان ما در سال 1357 با نگاه به آموزه هاي اسلام پا به ميدان مبارزه با رژيم طاغوت گذاشت افزود: امروز ما وظيفه داريم تا باورها و اعتقاد شهيدان را كه همان آموزه ها و ارزشهاي اسلامي است را در جامعه رواج دهيم.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، حجت الاسلام و المسلمين معزالديني در همايش يادمان ياس هاي انقلاب با گراميداشت ياد وخاطره شهداي انقلاب اسلامي و تبريك ايام الله دهه فجر و سي و ششمين سالگرد پيورزي انقلاب اسلامي گفت: در اجتماعاتي كه به مناسبت ايام الله دهه فجر برگزار مي شود بايد يك ارزيابي صورت پذيرد كه قبل از انقلاب در مسائل اعتقادي، اقتصادي،‌اخلاقي، سياسي و از حيث تأثيرگذاري در معادلات بين المللي كجا بوديم و در حال حاضر به كجا رسيده ايم.

امام جمعه موقت يزد با بيان اينكه شهداي ما، شهيد آرمانهاي والاي خودشان بوده اند اظهار داشت: باورهاي و ارزشهاي مكتبي اين بزرگان باعث شد تا از شيرين ترين سرمايه خود كه همان جان وعمرشان بود بگذرند.

وي گفت: در صدر اسلام پيامبر اكرم (ص) با شعار " لا اله الا الله" توانست تحولي بزرگ را در درون محافل و مجالس زنان و مردان ايجاد كند و نفي سلطه هر چيزي به غير از خدا و تأكيد بر حاكميت مطلق توسط خداوند را در جامعه نهادينه كند.

حجت الاسلام معزالديني اضافه كرد: روحيه ايثار، گذشت،‌ فداكاري، خداباوري ، نفع رساني به بندگان ، استقلال خواهي و آزادي طلبي همگي در اين شعار نهفته است.

امام جمعه موقت يزد با تأكيد به اين مطلب كه نسل جوان ما در سال 1357 با نگاه به آموزه هاي اسلام پا به ميدان مبارزه با رژيم طاغوت گذاشت افزود: امروز ما وظيفه داريم تا باورها و اعتقاد شهيدان را كه همان آموزه ها و ارزشهاي اسلامي است را در جامعه رواج دهيم.

وي با بيان اينكه امام خميني (ره) با شعار و كلمه توحيد، توانست توحيد كلمه ايجاد كند و خداباوران را گرد هم جمع كند خاطرنشان ساخت: كلمه توحيد در واقع عالي ترين نقطه اشتراك بين بسياري از مكاتب و اديان توحيدي است.

امام جمعه موقت يزد گفت: " خدا " برترين و بالاترين كلمات است و از اينرو هر زمان گفتيم خدا، خيلي ها جذب و هر وقتي هواي نفس جاي اين كلمه را گرفت در جامعه تشتت و افتراق به وجود مي آيد.

حجت الاسلام معزالديني در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به اينكه دروغ و درويي جامعه را مشكل مواجه مي سازد افزود: همه بايد تلاش كنند تا صداقت، شفافيت، راستي، راستگويي در جامعه بيش از پيش رواج پيدا كند.

وي گفت: اگرخدمتي صورت گرفت به مردم گزارش دهيم و اگر نتوانستيم نيز بگوييم كه خيال نكنند كارهاي انجام نشده را انجام شده جلوه مي دهيم.

امام جمعه موقت يزد اظهار داشت: امروز جوانان ما با انبوهي از سئوالات مواجه هستند كه نسل فرهنگي جامعه با خودش را براي پاسخگوئي به روز به سئوالات و شبهات جوانان آماده سازد تا اين نسل به اعتقادات پيشينيانش دلگرم نگه دارد.

حجت الاسلام معزالديني در پايان با بيان اينكه امروز نگه داري نسل جوان مهمترين وظيفه ماست افزود: نسل سوم و چهارم انقلاب بدون علت و دليل هر امري را نمي پذيرند و از اينرو ما بايد به چارچوب اعتقادي شهيدان كه در آن سالها براي جان خود را دادند بينديشيم و پاسخ هاي به روزي را به نسل امروز ارائه نماييم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا