تفاهم نامه احداث مجتمع مصالح ساختمانی فجر یزد که در محل بازار میوه و تره بار قدیم با مشارکت شهرداری یزد و مؤسسه مالی و اعتباری عسکریه به اجرا در می آید امضا شد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یزد تفاهم نامه احداث مجتمع تجاری مصالح ساختمانی در محل بازار میوه و تره بار قدیم یزد با هدف ساماندهی و تسهیل در امور مربوط به تأمین مصالح ساختمانی، ایجاد بازار رقابتی در صنایع مرتبط، کاهش تردد و ترافیک شهری، تمرکز دفاتر واحدهای نظارتی مهندسین و کارشناسان نظام مهندسی، طراحان و دفاتر تجاری کارخانجات و واحدهای تولیدی و خدمات جانبی، بین شهرداری یزد و مؤسسه مالی و اعتباری عسکریه به امضا رسید.

مجتمع تجاری مصالح ساختمانی یزد با مشارکت شهرداری یزد و مؤسسه مالی و اعتباری عسکریه در زمینی به مساحت 51 هزار متر مربع و با زیربنایی به متراژ تقریبی 160 هزار متر مربع به صورت بازار بزرگ در چهار طبقه و مجتمع دفاتر اداری و تجاری در 11 طبقه، با مجموع سرمایه گذاری تقریبی چهار هزار میلیارد ریال در مدت سه سال احداث می شود.

از کل میزان سرمایه گذاری در این پروژه آورده شهرداری یزد هزار میلیارد ریال شامل زمین و مجوزهای لازم و آورده مؤسسه مالی و اعتباری عسکریه سه هزار میلیارد ریال می باشد.

حجت الاسلام سید امین جوادی مدیرعامل مؤسسه مالی و اعتباری عسکریه در روز نوزدهم بهمن ماه با حضور در سالن جلسات شهرداری یزد طی جلسه ای به اتفاق مهندس عظیمی زاده تفاهم نامه احداث این مجتمع را که دارای 14 فصل و 48 ماده می باشد به امضا رساندند.

خاطرنشان می شود با توجه به همزمانی امضا این تفاهم نامه با ایام ا... دهه فجر بنا به توافق اعضای حاضر در جلسه، مجتمع تجاری مصالح ساختمانی یزد به نام مجتمع فجر نامگذاری شد.

مهندس عظیمی زاده در جلسه امضا تفاهم نامه مجتمع تجاری مصالح ساختمانی فجر یزد خاطرنشان ساخت: این پروژه علاوه بر شهر یزد، شهرها و استانهای همجوار را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

شهردار یزد همچنین با توجه به موقعیت مکانی پروژه اظهار داشت: این مجتمع در منطقه ای واقع شده که از نظر دسترسی هم می تواند مفید واقع شود.

مدیرعامل مؤسسه عسکریه نیز در جلسه امضا تفاهم نامه مذکور در خصوص اجرای پروژه در یزد ابراز داشت: برای عسکریه این موضوع مطرح است که ایران سرای من است و ما ایران را سرای خودمان می دانیم.

حجت الاسلام جوادی ضمن بر شمردن کارهای در دست اقدام و فعالیت های مؤسسه عسکریه در سطح کشور، با اشاره به کلام امام علی (ع)، تقوی و نظم را ضامن به نتیجه رسیدن کارها دانست.

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا