مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد در نشست اصحاب رسانه ، عملكرد اين شركت را تشريح كرد

به گزارش دفتر روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان يزد به نقل از ایرنا، مهندس محمدرضا صحتی به مناسبت دهه فجر در جمع خبرنگاران افزود: افزون بر 20هزار مشترک امسال در استان داشتیم ضمن آنکه در این استان 72درصد مصرف انرژی مربوط به حوزه صنعت است در حالی که میانگین کشوری 33درصد است.


به گفته وی، تمام روستاهای بالای 10 خانوار یزد برق دار شده اند که هم اکنون 99.6 درصد روستاهای استان برق دارند و این یعنی روستای بالای 10 خانوار بدون برق در استان نداریم.

مهندس صحتی افزود: یکی از تلاش های ما این بوده که نرخ خاموشی در استان کم شود به گونه ای که در سال 88 این میزان 85 صدم درصد بوده وکه این رقم در سال 92 به 45 صدم درصد رسیده که تقریبا نصف است.


وی با اشاره به نصب سیستم های فتوولتاییک و انرژی های نو افزود: در این طرح نصب سیستم انرژی های نو برای مدارس ، مساجد و آموزشی و زیارتی رایگان است .


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به بهره مندی 118 مشترک برق از این سامانه فتوولتائیک شامل 52واحد آموزشی و مسجد و 66منزل مسکونی یادآور شد: در سال گذشته ، سامانه 1.5 کیلوواتی در بخش خانگی و 5 کیلووات در بخش آموزشی و زیارتی با هزینه ای افزون بر 35 میلیارد ریال نصب و راه اندازی شده است.


مهندس صحتی ظرفیت منصوب شده این نوع انرژی در استان یزد را 380کیلووات اعلام کرد .

این مسوول درباره اقدامات و فعالیت های شاخصی که در استان یزد وجود دارد، گفت: امروز یکی از مواردی که در وزارت نیرو به آن خیلی توجه شده، کاهش تلفات برق در کشور بوده به گونه ای متوسط تلفات کشور 14 و هشت دهم درصدبوده ولی در استان یزد این میزان 8 و 55 صدم درصد است که باز هم تلاش داریم از این میزان کمتر کنیم.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افزود: از جمله مواردی که در راستای کاهش تلفات برق صورت می گیرد، می توان به مهندسی دوباره شبکه های توزیع، ارتقاء و بهبود لوازم اندازه گیری و مقابله با دستکاری کنتورها، ارتقای سنجش پذیری الکتریکی در شبکه، ارتقای کیفیت تجهیزات شبکه های توزیع، توسعه استفاده از کابل خودنگهدار، واگذاری انشعابات بصورت ولتاژ اولیه، حذف یا کاهش شبکه فشارضعیف و نصب ترانس های کم ظرفیت و کم تلفات اشاره کرد.


مهندس صحتی یکی دیگر از اقدامات انجام شده در شرکت برق را تبدیل شبکه های سیمی به کابل خود نگهدار بوده عنوان کرد که در این زمینه، 1232 کیلومتر شبکه با اعتبار 17 میلیارد تومان اجرا شده و 1773 کیلومتر شبکه با اعتبار نزدیک به 27 میلیارد تومان در دست اجراست.


وی افزود: یکی دیگر از اقدامات انجام شده استفاده از روش خط گرم است که در شش ماهه اول امسال، 945 مورد کار به صورت خط گرم در استان یزد صورت گرفته و منجر به جلوگیری از اعمال 352 مگاوات ساعت خاموشی در استان یزد شده است.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افزود: مکانیزه کردن و اتوماسیون اطلاعات شبکه های توزیع با هدف دسترسی سریع به محل عیب در شبکه و رفع به موقع آن، مدیریت وضعیت شبکه ها، کاهش نرخ خاموشی و در نتیجه افزایش رضایت مردمی یکی دیگر از اقداماتی است که در استان یزد در این مدت انجام شده است.


مهندس صحتی ادامه داد: اقداماتی از جمله نصب 15 کلید اتوماسیون، مجهز بودن سایر تجهیزات به سیستم اتوماسیون در هر زمان و نصب نرم افزار اتوماسیون و تجهیز دیسپاچینگ به این سیستم در این راستا انجام داده ایم .


وی همچنین با اشاره به طرح ابتکاری تولید ˈتیر کامپوزیتˈ با قابلیت تغییر ارتفاع برای نخستین بار در سطح کشور گفت: این طرح در شهرستان یزد و زارچ انجام شد که سبب جلوگیری از خاموشی برق مردم شده است.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همچنین با اشاره به سیستم کاهش بحران های برق در شب ها اظهار کرد: در این زمینه اجرای طرح ابتکاری برج نور سیار کامپوزیت بحران با ویژگی های سبکی، استحکام، تغییر ارتفاع از سه تا نه متر، قیمت مناسب و وزن کم، استفاده از چهار چراغ 30وات ال ای دی با شعاع نور مناسب و امکان انشعاب برای پایه های دیگر در دستور کار استان قرار گرفته است.

اين مقام مسئول  قرائت کنتور مشترکان برق در سطح شهرستان یزد با استفاده از تبلت برای نخستین بار در کشور را یکی دیگر از اقدامات عنوان کرد که ثبت انواع گزارش ها توسط ماموران قرائت، امکان ارسال و دریافت اطلاعات بدون حضور ماموران در محل کار به صورت آنلاین و بدون محدودیت زمانی و مکانی، امکان ثبت موقعیت مامورین از طریق GISو کاهش وابستگی به دستگاه های قرائت قبلی از مزایای آن است.


وی اجرای طرح برق یاران کوچک ویژه مهدهای کودک، اجرای طرح مدیر انرژی در منزل برای دانش آموزان در اردوگاه ها با عنوان همیاران انرژی ،افزایش رضایت مندی مشترکین با سنجش نظرات مشترکین و دریافت کنندگان خدمات خاص ،اجرای پروژه آسیب شناسی طرح های نظرسنجی در 5 سال گذشته، استقرار استاندارد پایش و اندازه گیری رضایت مشتریان را از دیگر فعالیت ها دانست.



 بهره برداری از 70 طرح برق رسانی در استان یزد

 

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد، از بهره برداری 70 طرح برق همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.



مهندس صحتی افزود: این طرحها در پنج محور برقرسانی مناطق شهری و روستایی، مسکن مهر شهری، توسعه و ساخت، اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق و تامین روشنایی درمناطق شهری و روستایی با 208 هزار و 69 میلیون ریال اجرا شده است.



وی با بیان اینکه بهره برداری از طرح های یاد شده نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکان دارد، اظهار کرد: با اجرای 26 طرح توسعه و ساخت شهری و روستایی افزون بر 28هزار متر شبکه فشار متوسط، 38 هزار متر شبکه فشار ضعیف با کابل خود نگهدار و یکهزار و سیصد دستگاه چراغ پربازده به تجهیزات شبکه استان یزد افزوده خواهد شد.


این مسوول خاطرنشان کرد: در حوزه روشنایی، 17 طرح با ساخت بیش از یکهزار متر شبکه فشار متوسط و 14 هزار متر شبکه فشار ضعیف با هزینه بالغ بر 12 هزار و 422 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.


مهندس صحتی، برق رسانی به مسکن اجتماعی را از اولویت های وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید برشمرد و خاطر نشان کرد: در این راستا یک هزار و 966 متر شبکه فشار متوسط برای برق رسانی به دو طرح مسکن اجتماعی در شهرستان های میبد و ابرکوه ساخته شده است.

 


وی، با بیان اینکه 81 دستگاه پست هوایی به ظرفیت 6 هزار کیلوولت آمپر به تاسیسات موجود افزوده شده است، ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق بر اساس رویکرد وزارت نیرو برای استفاده از انرژی های تجدید پذیر، توسعه سامانه های فتوولتائیک در منازل، مراکز آموزشی و مساجد را گسترش داده است.


مهندس صحتی، درباره کاهش تعرفه برق برخی شهرستانها نیز گفت: این کار یک کار گروهی و حاصل زحمات تمام نمایندگان استان در مجلس و مسوولان استانداری و برخی ادارات همچون هواشناسی بود.

این مسوول خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح هزینه برق چهار شهرستان ارکان میبد اشکذر و یزد در دو ماه تیر مرداد حدود ۲۰درصد کاهش یافته است.


وی، با اشاره به اینکه این طرح چند سال است که پیگیری می شود، تصریح کرد:البته مشترکان باید توجه داشته باشند که مردم به سمت وسایل پرمصرف نروند و توقع کاهش قبض برق داشته باشند.


مهندس صحتی ،بهره برداری از 17 طرح روشنایی در استان را از دیگر طرح های ایام الله دهه فجر برشمرد و افزود: در راستای تامین روشنایی معابر و کوچه ها و افزایش امنیت اجتماعی ،1063 متر شبکه فشار متوسط و 14218 متر شبکه فشار ضعیف، ساخت و 2185 دستگاه چراغ با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد ریال نصب شده است.


استان یزد با یک میلیون و 58هزار نفر جمعیت بیش از 570 هزار مشترک برق دارد.

در اين مراسم هچنين از رسانه هاي برتر تجليل و پس از آن خبرنگاران از مركز ديسپاچينگ و فوريتهاي برق بازديد كردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا