به مناسبت دهه مبارك فجر، جشنواره  آیین های سنتی رشکوئیه(لپوکلوخ و غذا های سنتی) با عنوان روستا، فرهنگ و پایداری در زمستان با هدف احیا سنت های اصیل منطقه و معرفی آن به نسل جوان برای سومین بار در روستای رشکوئیه شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، در این جشنواره كه با حضور نماینده مردم شريف یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار تفت، معاون میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري استان یزد و حضور گسترده اهالی روستا و همراه بود غذاهاي سنتي اين منطقه تهيه و از برگزيدگان قدرداني شد.

دبير جشنواره روستايي آيين هاي سنتي رشكوييه در حاشيه اين جشنواره با اشاره به اهميت توجه به سنتهاي قديمي در مناطق روستايي گفت: احياء و حفظ اين سنتهاي ملي مي تواند راه را براي معرفي هر چه بهتر مناطق و نواحي مختلف كشور فراهم آورد.

"عليرضا دهقان" يكي ديگر از اهداف برگزاري اين جشنواره را ايجاد همدلي و همبستگي ميان مردم روستا و تلاش در جهت مستندسازي سنت هاي ديرينه اين منطقه عنوان كرد و گفت: بي ترديد برگزاري اين جشنواره ها مي تواند گامي مهم در جهت زنده نگه داشتن چراغ حيات روستايي به شمار آيد و روابط صميمانه و صادقانه روستاييان را ترويج بخشد.

دبير برگزاري اين جشنواره شعار امسال اين جشنواره را " روستا، فرهنگ، پايداري" عنوان كرد و گفت: ترويج فرهنگ روستايي كه فرهنگي نشات گرفته است صداقت، سادگي، دوستي و سختكوشي است مي تواند در سالي كه از سوي رهبر معظم انقلاب اسلامي(مدظله العالي) به عنوان سال" اقتصاد و فرهنگ" نامگذاري شده است، حركتي براي تحقق اين شعار قلمداد شود.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا