استاندار يزد در مراسم عطرافشاني و غبارروبي قبور شهدا گفت : امروز آمده ايم تا با حضرت امام خميني (ره)، شهداي انقلاب و آرمانهاي آنها و مقام معظم رهبري عهدي دوباره ببنديم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد عصر پنج شنبه 16 بهمن ماه در پنجمين روز از دهه مبارك فجر به همراه مسئولين استاني در كنار قبور معطر شهدا حضور يافت و با اهداء گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ ايشان اداي احترام كرد.
استاندار يزد در اين مراسم ضمن تبريك سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي به ملت ايران عنوان كرد : شهيدان زندگان هميشه تاريخ هستند و بر حق و حقيقت در طول تاريخ گواهي مي دهند.
سيدمحمد ميرمحمدي ادامه داد : اگر تا قبل از انقلاب اسلامي قدرتهاي نظامي و سلاح ملاك بود، انقلاب اسلامي نشان داد سلاحي قوي تر و مؤثرتر از ايمان و عشق به مكتب اسلام و ايران عزيز نيست.
وي افزود : شهيدان به ما آموختند زير بار ظلم نرويم و اطاعت از رهبري در سراسر زندگي اشان تجلي يافته بود و ما با تجديد ميثاق با شهدا به آنها مي گوئيم كه راه شما را ادامه مي دهيم و سرزندگي و جاودانگي شما درسي براي ما خواهد بود.
عالي ترين مقام اجرايي استان بزرگداشت دهه فجر را يادآور جوش و خروش ملتي انقلابي و مسلمان دانست و گفت : اين دهه مبارك دهه بسيار پر رمز و راز و پرمعنايي است و هرگز نمي توان دستاوردهاي اين ايام را ناديده گرفت و از آن غافل شد.
ميرمحمدي اظهار داشت : در ايام الله دهه فجر زنان انقلابي ايران پرچم سرخ حسيني به دست داشتند و زينبي عمل كردند و پيام انقلاب را به همه نسلها منتقل كردند.
استاندار يزد عنوان كرد : امروز بايد بياموزيم كه آرمانها و ارزشهاي شهدا را چگونه در زندگي خود پياده كنيم و از نظام، كشور و ملت ايران دفاع كنيم، همانطور كه سپاه، بسيج، ارتش و نيروي انتظامي با حضور فعالانه و چشمگير خود حتي يك وجب از خاك وطن را به دشمن ندادند.
وي گفت : اگر كسي احساس مي كند كه ملت ايران ضربه پذير و آسيب پذير است سخت در اشتباه است چرا كه ملت غيور ما از آزمايشهاي مختلف در عرصه هاي گوناگون سياسي، فرهنگي، اجتماعي، علمي و نظامي سربلند و پيروز بيرون آمده اند.
ميرمحمدي افزود : دشمنان انقلاب اسلامي مي خواهند از پيشرفتهاي علمي جوانان ما جلوگيري كنند، يك نمونه آن همين انرژي هسته اي است كه به بهانه هاي مختلف مانع اين كار مي شوند و جوامع بين المللي را تحريك مي كنند كه ايران دنبال بمب اتمي است.
عالي ترين مقام اجرايي استان ادامه داد : ساخت بمب اتم با ايدئولوژي دين ما سازگار نيست و در برابر ملتهاي ضعيف وظيفه داريم و اين سؤال مطرح است كه كجا انقلاب اسلامي كه با شعار " خون بر شمشير پيروز است " مي خواهد دنبال بمب اتم باشد؟
استاندار يزد اظهار داشت : براي اينكه ما به پيشرفت علمي دست نيابيم و از دستاوردهاي ديگر ملتها استفاده نكنيم ما را تحريم مي كنند و بايد سؤال كرد با كدام منطق، حقوق بشر ايران ناديده گرفته مي شود؟
ميرمحمدي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد : به لطف الهي و شهداي انقلاب تحت رهبري مقام معظم رهبري بتوانيم در ارتباط با آسيب ناپذيري ملت ايران و بهبود سبك زندگي اسلامي اقدامات خوبي انجام دهيم و خانواده معظم شهدا از همه خدمتگزاران به نظام و انقلاب راضي باشند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا