وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات و نیروی انسانی متخصص در یزد عنوان کرد: استان یزد می تواند براحتی به قطب علمی کشور تبدیل شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، جلسه شورای اداری استان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و هیأت همراه، استاندار یزد، معاونین سیاسی ،امنیتی و اجتماعی و مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار،فرمانداران شهرستانها،نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران کل ادارات، صبح پنجشنبه شانزده بهمن ماه در سالن شهید منتظرقائم استانداری برگزار شد.
در این مراسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تبریک دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد وخاطره شهیدان انقلاب و امام شهیدان با ابراز خرسندی از پرتاب موفق ماهواره فجر گفت : خوشبختانه این ماهواره با موفقیت به فضا پرتاب شد و طبق اهداف و برنامه ریزیهای انجام شده در مدار قرار گفت.
"محمود واعظی" افزود: جای امیدواری است که با همه محدودیت ها و تحریم هایی که با آن مواجه هستیم فرزندان انقلاب اسلامی همواره غرورآفرینی می کنند.
وی به ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اشاره و عنوان کرد: نتیجه این فرمان این است که از سرمایه هایمان بیشتر و بهتر استفاده کنیم و به کمک پژوهشگران و بخش خصوصی با اعتماد به نیروی متخصص جوان ایرانی عقب ماندگی ها را جبران کنیم.
"واعظی" موتور حرکتی اقتصاد و توسعه کشور را تکنولوژی پیشرفته و اقتصاد دانش بنیان دانست و ادامه داد: باید به این ابزار خوب مسلط شویم تا عقب ماندگی ها را جبران کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از این وزارتخانه گفت: مجلس همواره به عرصه ارتباطات عنایت ویژه داشته و از سیاستهای ما این است که زیرساختهای فناوری اطلاعات را در کشور توسعه دهیم.
این مقام مسئول افزود: سال گذشته برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان نود میلیاردتومان تأمین اعتبار نمودیم و امسال این رقم در بودجه پیشنهادی به مجلس 120 میلیاردتومان در نظر گرفته شده است.


وجود یزدی ها برای کشور سرمایه بزرگی است


واعظی در بخش دیگری از سخنان خود مردم یزد را مردمی باهوش،سختکوش ، دلسوز ،متدین و متخصص دانست و اظهار داشت: وجود یزدی ها برای کشور سرمایه بزرگی است و مردم یزد در هر صنعتی که وارد شده اند موفق بوده اند.
وی ادامه داد: در استان یزد در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات کارهای بسیار خوبی انجام شده و دانشگاهها، پارک علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان این استان بخوبی عمل کرده اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان با اشاره به رونمایی از پروژه موتور جستجوی پارسی جو در استان یزد این پروژه را یک پروژه ملی دانست و عنوان کرد: برای اولین بار از وجوه اداری شده وزارتخانه سهمیه ای برای استان یزد در نظر گرفته ایم تا به پژوهشگران و شرکتهای دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات وام تعلق گیرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا