دبیر هیئت شمشیربازی استان یزد گفت: دختران یزدی در مسابقات شمشیربازی قهرمانی نونهالان کشور شش مدال برنز کسب کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، محمد حسن صدیقی با اعلام این خبر افزود: مسابقات شمشیر بازی قهرمانی نونهالان دختران کشور به مناسبت ایام خجسته دهه مبارک فجر در سه اسلحه سابر، فلوره و اپه به میزبانی تهران برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این مسابقات که برای اولین بار در کشور برگزار می‏‏شد، شمشیربازانی از 10 استان کشور در سالن شمشیر بازی شهید کلاهدوز مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران با هم به رقابت پرداختند که طی آن ورزشکاران یزدی توانستند شش مدال برنز را کسب کنند.

صدیقی گفت: در رده سنی زیر 14 سال اسلحه سابر، "شیدا عالمی" توانست در جمع چهار نفر برتر قرار گیرد و به مدال برنز دست یابد.

وی ادامه داد: در اسلحه سابر زیر 12 سال، "آیسا صدیقی" توانست پس از پنج برد در مرحله مقدماتی به مرحله حذفی صعود کند و در بازی نیمه نهایی نتیجه را 10 بر 8 واگذار کرد و به مدال برنز رسید و همچنین در رده زیر 10 سال اسلحه سابر، "سحرناز نظمیه" و "نگار زارع" هم به مدال برنز رسیدند.

دبیر هیات شمشیربازی استان عنوان کرد: در اسلحه اپه زیر 10 سال، نونهالان یزدی توسط "زهرا عقاب" و "اطهر فراشاهی" نیز به دو مدال برنز دیگر دست یافتند.

صدیقی در پایان یادآور شد: تیم اعزامی استان یزد با 18 ورزشکار، تنها تیم کامل کشور بود که با  کسب شش مدال عملکرد فوق ‏‏العاده‏‏ای از خود به جای گذاشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا