سرای موقوفه خان کهنه امروز چهارشنبه 15 بهمن ماه همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بازار یزد به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در زمان طاغوت بیت المال در جشن های شاهنشاهی هزینه می شد و این رسوایی بزرگی بود . وی افزود: همچنین قانون اصلاحات ارضی در دوران قبل از انقلاب بسیاری از رقبات موقوفه را از بین برد.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه افزود: به برکت قرآن و اهل بیت (ع) و خون شهیدان انقلاب احکام اسلام از جمله وقف احیا شد.
وی ادامه داد: عده ای در رژیم شاهنشاهی بسیاری از وقفیات کشور را تصرف و غصب نمودند. 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه  تاکید کرد: موقوفاتی چون این مجموعه که برای عزادارای امام حسین (ع) وقف شده، نشان از دینداری و متدین بودن مردمان این خطه است.
وی با اشاره به فعالیت های اقتصادی در این مجموعه تصریح کرد: اجاره این محل را براساس انصاف و عدل پرداخت کنید و علاوه بر فعالیت کسب و کار، با پرداخت اجاره در ثواب وقف شریک باشید.
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه باید کسب و کار شما حلال و پاکیزه باشد، گفت: مردم یزد از قدیم الایام متدین و با ایمان بوده و هستند، به همین جهت یزد به دارالعباده مشهور است.
فاز دوم سرای موقوفه خان کهنه با 57 واحد تجاری با هزینه بالغ بر50 میلیارد ریال  با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و شرکت موقوفه همرس به بهره برداری رسید 
براساس این گزارش ، در این فاز اول و دوم این مجموعه، 104 واحد تجاری در زمینه های مختلف، فعالیت می کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا