به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی جلسه مکانیابی مسیر تردد تاکسی و مینی بوس در بافت تاریخی شهر یزد با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، رئیس تاکسیرانی، معاون شهرداری، رئیس اتوبوسرانی و شهردار منطقه 2 برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این جلسه ضمن بزرگداشت دهه مبارک فجر عنوان کرد: جلسات و بحث و تبادل نظر کردن باعث ایجاد هماهنگی خواهد شد و باید در مورد این مسئله خاص هم بحث خدمات شهری و هم بحث خدمات عمومی مورد بررسی قرار گیرد.

محمدمهدی شرافت افزود: تغییر اجتناب ناپذیراست و ما نیز پذیرای تغییر هستیم. هنر انسانهای عاقل آینده نگری است بنابراین با توجه به اینکه 700 هکتار بافت تاریخی داریم باید تغییر در این بافت به گونه ای اعمال و مدیریت گردد که به هویت بافت ارزشمند تاریخی لطمه ای وارد نگردد.

وی گفت: ما خواهان ارائه برتر برای ساکنین این بافت و حفظ اصالت و هویت آن هستیم و در کنار آن ارائه راهکارهایی جهت آسان شدن بازدید گردشگران از این هویت اصیل.

شرافت تصریح کرد: قصد داریم یک شبکه ویژه حمل و نقل داخل بافت تاریخی راه اندازی گردد و برای شروع به صورت آزمایشی یک مینی بوس یا ون در مکان هایی از جمله کوچه شیخداد، کوچه امیری و ... مستقر گردد همچنین رانندگان تاکسی که علاقمند به یادگیری و یا مسلط زبان انگلیسی هستند به عنوان تاکسی گردشگری معرفی شوند و هتلها ملزم به همکاری با رانندگان این تاکسی ها شوند.

یکسان سازی مسیرهای گردشگری، کرایه دادن دوچرخه در بافت و فرهنگسازی جهت استفاده از دوچرخه و قرار دادن کالسکه جهت استفاده مردم و گردشگران از دیگر مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا