مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: نمایشگاه منطقه ای مشارکت زنان در توسعه پایدار به منظور ارانه ، معرفی ، عرضه و فروش محصولات با تاکید بر اقتصاد مقاومتی به مناسب فرا رسیدن دهه فجر برگزار می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " فخر السادات خامسی هامانه " روز سه شنبه 16 دیماه در جلسه گروه کاری اشتغال که به منظور هماهنگی برگزاری نمایشگاه منطقه ای زنان در توسعه پایدار در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزارشد، گفت: نمایشگاه منطقه ای مشارکت زنان در توسعه پایدار به منظور ارائه ، معرفی ، عرضه و فروش محصولات با تاکید بر اقتصاد مقاومتی به مناسب فرا رسیدن دهه فجر برگزار می شود.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اظهار داشت:دفتر امور بانوان و خانواده وزارت کشور و دفتر امور بانوان و خانواده وزارت صنعت ، معدن و تجارت کشور با همکاری سایر دستگاه های مرتبط ، دفاتر متناظر در استانها و همراه با سال اقتصاد و فرهنگ ، به برگزاری اولین نمایشگاه منطقه ای مشارکت زنان در توسعه پایدار با تاکید بر اقتصادی مقاومتی در هفت منطقه کشور به میزبانی هفت استان، اقدام نمودند.
وی ادامه داد: این نمایشگاه به مدت 6 روز از 14 الی 19 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی شیراز برگزار می شود.
خامسی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که بانوان نخبه و منتخب از جمله بانوان یزدی توانمندی های خودشان را در قالب 100 غرفه ارائه نمایند که این توانمندی ها می تواند در زمینه های مختلف علمی ، قرآنی ، صنعتی ، معدنی ، بازرگانی ،کشاورزی ، فرهنگی ، ورزشی ، پزشکی و سلامت ، کارآفرینی ، مهارت آموزی و هنری در دو صورت ارائه و معرفی توانمندی ها و عرضه و فروش باشد.
وی ادامه داد: بانوانی که برای عرضه و فروش محصولات و تولیدات خود در این نمایشگاه حضور پیدا می کنند می توانند در قالب 25 غرفه كه به یزد تعلق می گیرد محصولات و تولیدات خودشان را به فروش برسانند .
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تصریح کرد: غرفه های پیش بینی شده برای نمایشگاه با مساحت 9 متر مربع و هزینه اجاره یکصد و هشتاد هزار تومان در طول 6 روز از سوی استان فارس اعلام شد که منتهی با جلسه ای که در شهر شیراز با نمایندگان سازمان صنعت ، معدن و تجارت و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس برگزار شد و با تبادل نظرهايی که صورت گرفت قرار شد که هزینه ای برای افرادی که محصولاتی را برای فروش در غرفه ها ارائه می دهند در نظر گرفته شود و افرادی که صرفا برای ارائه توانمندی های خود در نمایشگاه شرکت می کنند هزینه ای به آنها تعلق نگیرد و غرفه ها به صورت رایگان دراختیار آنها قرار گیرد.
وی ادامه داد: ساعت بازدید از نمایشگاه در طول این 6 روز از ساعت 10 الی 19 بعد ظهر اعلام شده است و علاقه مندان برای شرکت در این نمایشگاه باید فرم ثبت نام دریافت غرفه را از طرف دبیر اجرایی نمایشگاه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دریافت و تکمیل نمایند.
خامسی تصریح کرد: شرکت در این نمایشگاه هم می تواند به صورت ارگانی و اداری و ازطریق هماهنگی ادارات زیر ربط اتفاق بیافتد تا غرفه های را برای عرضه توانمندی ها و همچنین فروش در نظر گرفته و اعلام شودو هم به شکل انفرادی هر کدام از زنان توانمند می توانند با هماهنگی با سازمان صنعت ، معدن و تجارت غرفه یا غرفه هايی را دریافت نمایند تا بتوانند محصولات خودشان را عرضه یا به فروش برسانند .
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هدف از برگزاری این نمایشگاه را زمینه سازی موثر برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور با تاکید بر حرکتهای جهادی توسط بانوان فعال ، ایجاد روح همکاری ملی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زنان ، تقویت تعامل بین دستگاهی با توجه به مقتضیات منطقه ای و استانی ، توجه به تولید اشتغال در سطح منطقه به ویژه مناطق محروم و تقویت بنیه اقتصادی خانوارها با تاکید بر خانواده های زن سرپرست خانوار عنوان نمود.
وی افزود: این نمایشگاه ها که به شکل منطقه ای یا ملی برگزار می شود فرصت خوبی است برای به نمایش گذاشتن توانمندیهای زنان استان یزد که خالی از دغدغه نیست و مشکلات خاص خود را دارد ولی در کنار آن فرصت بسیار مناسبی است که توانمندی های زنان یزدی به معرض نمایش گذاشته شود.
خامسی گفت: حضور کم رنگ بانوان یزدی در نمایشگاه منطقه ای این معنا را به وجود می آورد که بانوان یزدی توانمندیهای لازم را در این زمینه ها نداشته که پیام خوبی را در بر نخواهد داشت بدر صورتی که استان یزد بانوان توانمند زیادی در زمینه های مختلف ورزشی ، ادبی ، صنعتی را دارد.
این مقام مسئول تاکید کرد: این نمایشگاه پیش مقدمه ی است برای برگزاری نمایشگاه های وسیع تر در تهران و حضور بانوان توانمند در نمایشگاه های وسیع تر که قرار است در تهران برگزار شود برای مبنای داوری های صورت گرفته از محصولات آنها در این نمایشگاه است.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در پایان اظهار داشت: ما باید با توجه به اینکه فرصت بسیار مناسبی برای به نمایش گذاشتن توانمندی های بانوان یزدی فراهم شده تمام تلاش خود را به کار گیریم تا با همکاری و هم فکری یکدیگر حضوری فعال در این نمایشگاه داشته باشیم .
گفتنی است دبیر برگزاری این نمایشگاه منطقه ای سازمان صنعت ، معدن و تجارت کشور است که استان فارس میزبان زنان توانمند کهگلویه و بویر احمد، کرمان و یزد است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا