فیلم سینمایی "خانه ای کنار ابرها" به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال دهقانی اشکذری که از سوم دی ماه روی پرده سینماهای تهران و شهرستان ها رفته از دهم دی در سینما تک یزد اکران می شود.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: فیلم سینمایی "خانه ای کنار ابرها" که روایت متفاوتی از پشت جبهه است توسط مؤسسه فرهنگی شهید مجاهد سیدعباس موسوی و با مشارکت حوزه هنری به تهیه کنندگی روح ا... برادری تولید شده است.
این فیلم دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و پروانه زرین بهترین بازیگر نوجوان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان را کسب کرده است.
این فیلم قصه زنان و مادرانی را روایت می کند که در غیاب مردانی که به جبهه رفته اند، سعی در حفظ کانون خانواده داشتند.
کارگردان، این نگاه متفاوت را در قالب قصه ای جذاب و دلنشین با بازی حامد کمیلی و هدایت هاشمی به تصویر کشیده است.
دهقانی اشکذری در نخستین گام، دست به تولید اثری با داستانی متفاوت در ژانر دفاع مقدس زد که پس از اکران در جشنواره فیلم فجر سال گذشته مورد استقبال کارشناسان، منتقدان و اهالی رسانه قرار گرفت و نسبت به آینده این کارگردان یزدی امیدهای فراوانی را به وجود آورد.
آفرین عبیسی،‌ نگار عابدی و هنرمندان یزدی چون مهدی قانع، مریم السادات هاشمی، محمد رضا اسکندری، محمدجواد فارغ یزدی، حمیدرضا حاجی محمد زاده، علی دهقان ‌پور، فرزانه السادات سید ابراهیمی و فاطمه خلیل اللهی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.  
دیگر عوامل این فیلم عبارتند از؛ دستیار اول و برنامه ریز: سید مهدی فرخ پور، مدیر تولید: محمود محمد طائمه، مدیر فیلمبرداری: علی محمدزاده، صدابردار: طاهر پیشوایی، تدوین: بهمن داداشی، طراح صحنه و لباس: محمد رضا شجاعی، منشی صحنه: آناهید روستا، موسیقی: ستار اورکی، طراح گریم: کامران خلج، دستیار صدابردار: جمال دهقان و ...
نمایش عمومی این فیلم سینمایی از چهارشنبه 10دی ماه در پردیس سینمایی تک یزد آغاز می شود.
سید جلال دهقانی اشکذری که مجموعه 13 قسمتی "حانیه" را در یزد برای پخش از شبکه دو در دهه فجر ساخته هم اکنون در حال تولید و آماده سازی "دلبری" دومین فیلم بلند خود برای حضور در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر است.
وی همچنین چهار تله فیلم به نام‌های "هدیه‌ای برای آسمان"، "دویدن برای پشیمانی"، "همه روزها" و "مسابقه" را در کارنامه دارد که برخی از آنها بارها از شبکه های مختلف سیما پخش شده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا