ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر "شهرستان ابرکوه جهت احداث مجتمع رفاهی – مذهبی توسط کارشناسان عمران مشهد مکان سنجی شد

رضا ربانی عضو شورای اسلامی شهر ابرکوه با اشاره به پیگیریهای متعدد سال های 78 لغایت 83  که موفقیت تعیین شدن 17 آبان ماه به عنوان سالروز ورود حضرت امام رضا علیه السلام به شهرستان ابرکوه را در پی داشت، افزود: پیگیری های جدیدی در جهت ساخت زائرسرا و یک مجتمع رفاهی - مذهبی توسط آستان قدس رضویدر محدوده راه های شهرستان ابرکوه به منظور رفاه مسافرین و زائرین آن حضرت (ع) که ازمسیر شهر  ابرکوه عبور می کنند، انجام شد.
وی در ادامه تصریح نمود با ارسال نامه،مدارکو مستندات لازم و قبول بعضی تعهدات از سوی مسئولین شهرستان، طی جلسه ای که در محل شرکت عمران مشهد در ماه رمضان امسال انجام شد مقرر گردید کارشناسان مربوط از واحد عمران مشهد به شهرستان ابرکوه مسافرت و ضمن نیازسنجی، مکان یابی و آشنایی با موقعیت شهرستان، اقدام نمایند.
آقای ربانی با اشاره به پیگیری های متعدد حضوری و کتبی و شفاهی شورا و شهرداری در این خصوص افزودبالاخره در روز سه شنبه 20/8/93 دو تن از کارشناسان مربوط در شهرستان ابرکوه حضور یافتند و با همراهی شهردار محترم،معاونت ایشان و رئیس شورای شهرستان از راه های مواصلاتی شهرستان بازدید کردند و با مشاهده فیلم و عکسهای حضور زائرین و مسافرین در جاده های منطقه و پارک های شهر مطالب و یافته های خود را به منظور طرح در جلسه کارشناسان در مشهد مقدس جمع آوری نمودند.
وی در پایان ابراز امیدواری نمود انشاالله با نظر مساعد و پذیرش شرکت عمران مشهد، یک واحد خدماتی ، رفاهی و مذهبی امام رضا علیه السلام در محدوده راه های شهرستان احداث شود .
                                      

**************************


علیرضا فلاح زاده مسئول حراست شهرداری ابرکوه از تجهیز ساختمانهایشهرداری به سیستم پایش تصویری خبر داد.
 وی گفت: پس از بررسی و برگزاری استعلام بهاء و انعقاد قرارداد با مجری طرح، ساختمان اداری شهرداری و شورای اسلامی شهر، پارکینگ موتوری و کارخانه آسفالت و سنگ شکن جهت حفاظت و کنترل بیشتر به سیستم دوربین مداربسته مجهز گردید. 
وی در پایان افزود: این سیستم بالغ بردویست و بیست میلیون ریال هزینه در برداشته است که به طور مستقیم و آنلاین تصاویر مکان های یاد شده را به شهرداری ارسال می نماید.

**************************

                   عیادت شهردار از امام جمعه محترم ابرکوه
به گزارش روابط عمومی شهرداری، درپی بستری شدن سید ابراهیم حسینی، شهردار به همراه چند تن از مسئولان شهرداری در دفتر امام جمعه از وی عیادت نمودند.
در این ملاقات، شهردار ضمن عیادت از امام جمعه محترم ابرکوه، آرزویعافیت و طول عمر و همچنین توفیقات روزافزون ایشان را از خداوند متعال خواستار شد.
گزارش تصویری

**************************


                       فراخوان عکس های قدیمی شهر ابرکوه
این فراخوان شامل عکس¬‌هایی از بناهای تاریخی، محله‌های قدیمی، امامزاده‌¬ها، مساجد، بازارها،خانه-‌ها، مدارس، بناهای دولتی و غیردولتی، تفرجگاه¬‌ها، قهوه‌¬خانه¬‌ها، عکس‌های یادگاری و.... است و همچنین تصاویری که از آیین‌¬های بومی و مذهبی، مشاغل و حرفه‌های مختلف از سوی عموم مردم یا عکاسان گرفته شده، را شامل می شود.
لازم به ذکر است عکس ها باید صرفا در شهر ابرکوه و ماقبل دهه هشتاد باشد.
آخرین مهلت ارسال آثار  تا پایان دی93 است.
در پایان به ۱۰ نفر از ارسال کنندگان آثار در این فراخوان جوایزی نفیس به قید قرعه اهدا خواهد شد.
مشخصات تصاویر:
تصاویر ارسالی را تا پایان دیماه93 به صورت آنالوگ یا دیجیتال با قید مشخصات ( نام و نام خانوادگی و شماره همراه) به روابط عمومی شهرداری تحویل نمائید.

**************************


                            تابلو گذاری شهرک مهر
مسئول خدمات شهری شهرداری ابرکوه گفت: بزرگترین شهرک مسکونی ابرکوه با هزینه ای بالغ بر 60 میلیون ریال به طور کامل مجهز به تابلوهای معرفی معابر می گردد .
وی با اعلام این خبر ابراز امیدواری کرد ، با تامین پیمانکار تابلوهای ساخته شده تاغ پایان دی ماه سال جاری به طور کامل نصب خواهد شد .
محسن فلاح زاده در ادامه افزود لزوم دسترسی و آدرس دهی سریع و آسان بخصوص در شهرک های تازه احداث از اهداف این طرح می باشد .
خبر ششم:
آماده سازی شهر ابرکوه برای یوم اله  دهه فجر و نوروز 94
معاون شهردار ابرکوه گفت: با عنایت به ضرورت برنامه ریزی میان مدت و ضرورت بهینه سازی فضای سبز به منظور ارائه چهره واقعی از پتانسیل های شهر ابرکوه در دو مناسبت مهم و ارزشی کمیته برنامه ریزی شهرداری ابرکوه مورخ 19/8/93 تشکیل گردید .
وی اهم برنامه های جدید را تا پایان سال 1393 به شرح ذیل اعلام نمود و اشاره کرد که تمامی همکاران شهرداری موکدا طرح های مصوب را پیگیری و نهایی خواهند نمود .
1. تکمیل پیاده رو سازی و نماسازی خیابان سرو
2. تکمیل حاشیه میدان های شهدا و ورودی بلوار عزت آباد
3. رنگ آمیزی تقاطع ها و ...
4. استفاده از دیوارهای پیش ساخته در چند نقطه مهم به منظور نماسازی بر و کف و بدنه در صورت تأمین اعتبار لازم
5. بهینه سازی میدان علم و صنعت و حاشیه آن
6. تسطیح ورودی های شهر از مبادی ورودی شهر
7. آماده سازی میدان نماز، میدان غدیر
8. ساماندهی نهایی آرامستان و روضه الشهداء
9. امور جاریه مانند گلکاری و تنظیف و ...

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا