ایران جزء 10 کشور اول دنیا است که مورد تهدید بلاهای طبیعی قرار می گیرد

جلسه مدیریت بحران شهرستان یزد به ریاست محمود شاکری شمسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در این جلسه با بیان اینکه ایران جزء 10 کشور اول دنیا است که مورد تهدید بلاهای طبیعی قرار می گیرد افزود:‌ برابر آمارهای رسمی ، ایران در آسیا نیز بعد از کشورهای هند ، بنگلادش و چین در رده چهارم به لحاظ  وقوع بلاهای طبیعی است.

فرماندار خاطر نشان کرد: از 40 نوع بلای طبیعی شناخته شده در سطح جهان احتمال وقوع 31 مورد در ایران وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به فصل تابستان و افت فشار آب در استان به ویژه شهرستان یزد اظهار داشت: بالغ بر 60 درصد جمعیت استان در شهرستان یزد سکونت داشته و با توجه به ا ینکه بنابر داده های موجود هم افزایش گرما و هم با کاهش نسبی میزان بارندگی مواجه هستیم باید با همت و تلاش مردم و مسئولان از بروز بحران آب در 6 ماهه نخست سالجاری جلوگیری نماییم.

شاکری شمسی با تأکید به اینکه برای مقابله به بحرانها باید راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه گردد تصریح نمود: دستگاههای ذیربط باید با تهیه و ارائه نقشه راه  و نیز برنامه ریزی صحیح و مناسبت نسبت به رفع بحرانهایی که احتمال وقوع دارند اقدام کنند.

فرماندار یزد مدیریت مصرف آب و نیز تأمین منابع آن را لازم و ضروری دانست و گفت: باید با اطلاع رسانی و نیز استفاده از روشهای نوین آبیاری در زمینه مصرف درست آب و نیز ایجاد منابع جدید ، گام اساسی برداریم.

در این جلسه امامی مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد ضمن ارائه گزارشی از منابع آب موجود شهر یزد بر تعامل و همکاری همه دستگاههای اجرایی مسئول در خصوص جلوگیری از ایجاد بحران آب تأکید کرد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا