مدیر کل آموزش و پرورش از روند برگزاری اردوی عملی آمادگی دفاعی دانش آموزان بازدید کرد .

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ،  "  احمد شیرزاد " با حضور در موقعیت سردار شهید " حسن رشیدی " از نزدیک ،  روند برگزاری اردوی عملی درس آمادگی دفاعی دانش آموزان را بررسی کرد و با شرکت در میدان تیر ، همراه با دانش آموزان به تیراندازی پرداخت .

سرمربی آمادگی دفاعی استان در جریان این بازدید گفت : اردوی آمادگی دفاعی دانش آموزان در سه مرحله به اجرا گذاشته می شود که در مرحله اول ، دانش آموزان ضمن آشنائی با آرمان های شهدای والامقام با جنگ های نامتعارف و راههای مقابله با آن ، اطفای حریق ، انواع خاموش کننده ها ،  عملیات نجات در حریق و روش های نجات افراد در محیط های حریق زده آشنا می شوند .

" حمید رضا نیازی " افزود : در مرحله دوم و سوم ، اسلحه شناسی و باز و بست کردن سلاح ، متعلقات و مهمّات اسلحه کلاشینکف ، اصول تیراندازی ، مهارت های فردی و گروهی شامل : ایست و بازرسی ، جهت یابی ،‌ امداد و کمک های اولیه و فرامین نظامی را فرا می گیرند .

نیازی ، از آغاز مرحله دوم اردوی آمادگی دفاعی برای دانش‌آموزان نواحی یک و دو شهر یزد از 17 ارديبهشت خبر داد و افزود : این مرحله از اردو تا 20 اردیبهشت ادامه دارد و پسران حاضر در اردو با شرکت در میدان تیر با اسلحه جنگی به تیراندازی می پردازند .

وی ، خاطر نشان کرد : امسال در مجموع قریب 13 هزار دانش آموز دختر و پسر در اردوهای عملی درس آمادگی دفاعی شرکت خواهند نمود .


***

 

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا