معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز سلامت و آغاز هفته سلامت از ابتدای اردیبهشت ماه برنامه های هفته سلامت را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد ، دکتر محمدحسن لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که سلامت محور همه چیز است تصریح کرد: رویکر دولت تدبیر و امید این است که نظام سلامت را ارتقاء دهد.

وی با اشاره به آغاز احیای نهضت طب پیشگیری در کشور گفت: خودمراقبتی محور فعالیت های وزارت خانه ی متبوع قراردارد، به عبارت دیگر، خودمراقبتی یک خروجی است که محصول آن توانمندی مردم تلقی می شود.

دکتر لطفی تاکید کرد: هر فرد را باید به درجاتی از توانمندسازی برسانیم تا باورها و رفتارهای آنها با این مهم عجین شود.

وی افزود: اولین گامی که می توانیم به مردم القا کنیم این است که سلامت از امور مهم زندگی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: نتایج مطالعات در دنیا ثابت کرده اند جوامعی که به سمت خودمراقبتی پیش رفته اند به میزان 50 درصد کمتر بستری شده اند و همچنین 50 درصد از روزهای غیبت کارگران کاهش یافته است و از سوی دیگر 40 درصد مراجعه به متخصصین کاهش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت و شیوع بالای بیماری های غیرواگیر در استان یزد گفت: این مهم که اصلا رضایت بخش نیست نیازمند فعالیت بیشتری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با اشاره به بررنامه های هفته سلامت در یزد متذکرشد: روز اول هفته سلامت با نام نوجوانان و جوانان نام گذاری شده است که در این خصوص شش گروه هدف در معرض خطر شناسایی شده اند که برای این گروههای هدف همایش های ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی از افتتاح دو پروژه بزرگ سلامت در این هفته خبر داد و عنوان کرد: افتتاح برنامه مدل مراقبت بیماریهای مزمن  و افتتاح مرکز مراقبت از بیماران روانی و ارائه مشاوره تلفنی به مردم از مهمترین برنامه های این هفته در یزد است.

وی در ادامه برگزاری فعالیت های ورزشی، اجرای جشنواره فرهنگی و ورزشی، اجرای همایش پیاده روی خانوادگی ویژه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی یزد در محل پارک کوهستان یزد را از دیگر برنامه های این هفته در یزد برشمرد.

گفتنی است،هفته سلامت از اول اردیبهشت سال جاری آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه دارد.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا