محمد رضا شوق الشعرا

 چوسازی و غوغا سالاری یک سایت محلی بر علیه شهرداری و مسئولان خلدبرین یزد

پدر «شهیدحسینی» روی باربند آژانس تشییع شد
خلدبرین آمبولانس نداشت!
پدر شهید را باید روی «دست» تشییع کرد نه «باربند»!
گفتگو با زارع مدیرعامل سازمان آرامستان خلدبرین یزد
یک سایت محلی، که در وابستگی ـآن به بعضی نهادها شکی نیست، در خبری یکسویه و بدون تحقیق و بررسی و صحبت با مسئولان زحمتکش خلدبرین یزد، در راستای بهره برداری سیاسی، جنازه پدر شهید را بهانه و دستآویز حمله به شهرداری و مدیران خلدبرین کرده است، و اما آیا همه حقیقت همین است که یک سایت محلی نوشته و داماد خانواده شهید گفته است؟ آیا مدیران و خبرنگاران نمی توانستند قبل از جوسازی و هیاهو، یک تماسی با مدیر خلدبرین یزد می گرفتند؟ و براستی! آیا روح پدر شهید از جسارتی که بعضی تشییع کنندگان به جنازه او کرده و بر خلاف اصول قانونی و انسانی جنازه را به طرز توهین آمیزی با باربند اتومبیل حمل کرده اند، راضی می باشد؟ و مهمتر اینکه آیا تشییع کنندگان نمی توانستند برای احترام، بر روی دست او را تشییع کنند تا آمبولانس برسد!؟
آمبولانس های خلدبرین دیر و زود می آیند، چرا که رانندگان زحمتکش آن وظیفه و کار دیگری جز این ندارند، اما دیر آمدن و تاخیر آمبولانس خلدبرین دلیل نمی شد تا روح شهید و پدر شهید اینگونه آزرده شود.
تبصره اول: خبر یک سایت محلی
پدر «شهیدحسینی» روی باربند آژانس تشییع شد
خلدبرین آمبولانس نداشت!
پدر شهید علی رضا حسینی روز گذشته در خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.
به گزارش یک سایت محلی روز گذشته ساعت ۱۰ صبح مراسم تدفین آقای "احمد حسینی" پدر شهید علی رضا حسینی تمام شد خانواده مرحوم جهت انتقال میت تقاضای آمبولانس کردند که مسئولین خلدبرین اعلام کردند: ۵ دقیقه بعد آمبولانس حاضر می شود.
سرانجام ساعت ۱۱ شد و مسئولین خلدبرین آمبولانس را جهت بردن جنازه پدر شهید حسینی نفرستادند و این در حالی بود که در همان زمان جنازه دو میت دیگر با آمبولاس های خلدبرین منتقل کردند.
خانواده مرحوم احمد حسینی مجبور شدند جنازه وی را با آژانس که نمره تهران هم بود تا خانه مرحوم حمل کنند.
طباطبایی داماد خانواده حسینی در مصاحبه با خبرنگار یزد آوا اظهار داشت: مسئولین خلدبرین امروز بعد از کلی بحث به عذر خواهی کوچکی بسنده کردند و می گفتند: به چه دلیل جنازه را خودتان منتقل کرده اید و زمانی که ما گفتیم شکایت می کنیم یا موضوع را رسانه ای می کنیم جواب سربالا دادند.
طباطبایی گفت: روز گذشته مراسم ما به دلیل این تاخیر در مسجد محل بهم خورد.
احمد حسینی از اهالی کوچه امام حسینی خیابان خرمشهر بود که در زمان هشت سال دفاع مقدس فرزند خود شهید علی رضا حسینی را تقدیم انقلاب کرد.
تبصره دوم: گفتگو با زارع مدیرعامل سازمان آرامستان خلدبرین یزد
در گفتگوی تلفنی زارع مدیر سازمان گفت که شب قبل و با تماس خانواده متوفی و از آنجا که اعلام شده بود، جنازه متعلق به پدر شهید می باشد، تمهیدات لازم انجام، و حتی قبل از هر گونه مراجعه به دفتر بایت تسویه حساب و صدور مجوز دفن، جنازه غسل داده شد. پزشکی قانونی تاکید دارد که برای آنکه اقوام متوفی و نشییع کنندگان شلو.غ نکرده و باعث انجام دیگر کارها نباشند، جنازه با دستور آنان و از طریق آمبولانس خلدبرین حمل شود، و اما پس از غسل و گذاردن جنازه در سردخانه، اطرافیان متوفی که عده ای از شهرهای دیگر آمده بودند، درخواست کردند که می خواهند برای جنازه قرآن بخوانند و با این بهانه جنازه را از صحن غسالخانه بیرون برده و می خواستند آن را به محله و خانه متوفی منتقل کنند، که چون آمبولانس برای آوردن جنازه دیگری رفته بود و در محل نبود، از آنان دقایقی تقاضای صبر شد، که آنان با زیر پای گذاشتن قانون خلدبرین و در حرکتی توهین آمیز، جنازه پدر شهید را بر روی باربند اتومبیلی گذاشته و آن را به یک سایت محلی در خارج از خلدبرین بردند؛ و آیا آنان فکر نمی کردند که اگر خداناکرده تصویری ازین حرکت در ها و رسانه های مخالف نظام درج می شد، چه آبروریزی و آسیب های اخلاقی و فرهنگی برای ایران و یزد دارالعباده داشت؟
سازمان خلدبرین بنا بر وظیفه خود به همه مردگان و به رحمت خدا رفتگان به یک چشم نگاه کرده، و هیچگاه خدای ناکرده باعث حق کشی و پارتی بازی نمی شود، که روح مرده از حرکت زنده ها آزرده نگردد، و اگر اطرافیان و اقوام عزادار پدر شهید دقایقی را صیبر و تحمل می کردند، اینگونه خود و سازمان خلدبرین و خانوده شهید را در عذاب و گرفتاری نمی انداختند.
خانواده شهیدان و بخصوص پدر و مادر شهیدان از اجر بسیاری در نزد خداوند بانصیب می باشند، و تا به حال هیچگاه در نسبت به انجام وظیفه در قبال این عزیزان هیچ قصور و کوتاهی نشده و نخواهد شد.
بر این باوریم که اگر اقوام و اطرافیان پدر شهید حتی با رئیس سازمان و شهردار نیز برخورد فیزیکی می کردند، خیلی بهتر ازاین بود که اینگونه به جنازه پدر شهید توهین کنند.
برای مرحوم «احمد حسینی» پدر شهید «علی رضا حسینی» آرزوی رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان تقاضای صبر می کنیم، و اما ای کاش بعضی از ها و رسانه ها اخلاق را پاس گذاشته و برای جوسازی و جریان سازی یکسویه به میدان نمی آمدند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا