تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر مهریز با حضور مسئولان استانی و کشوری وارد مرحله عملیاتی شد

 نماینده مردم مهریز در مجلس،  در مراسم افتتاح طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر مهریز با اشاره به اینکه شهرستان مهریز دارای پتانسیل‌های بالقوه  در تمام زمینه‌های صنعتی و گردشگری است، اظهار داشت: مهم‌ترین معضل شهرستان مهریز کمبود آب است که یک مانع جدی در پیشرفت این شهرستان به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده تاکید کرد: اگر قضیه آب حل شود، آینده‌ای درخشان در انتظار شهرستان مهریز خواهد بود و این شهرستان می‌توان از ظرفیت‌های خود به خوبی بهره‌مند شود.

وی افزود: در شهر مهریز منابع مالی که متعلق به بخش خصوصی است، بسیار داریم ضمن اینکه از منابع انسانی متخصص و کارگر نیز برخورداریم اما مشکل آب مانع جدی در مقابل این پتانسیل‌های شهرستان است.

نماینده مردم مهریز در مجلس بر استفاده از بخش خصوصی در تمام کارهای عظیم عمرانی در شهرستان مهریز تاکید کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفا نیز در این مراسم با اشاره به استفاده مناسب از منابع آب زیرزمینی گفت: با اجرای فاضلاب شهر مهریز می‌توان مهم‌ترین مشکل این شهرستان را حل کرد و به واسطه آن رشد صنعت را در این منطقه دید.

علی‌اصغر قانع افزود: خشکسالی پی در پی، منابع آبی این شهرستان را تحت تاثیر قرار داده و این امر نگرانی و مشکلاتی را نیز به دنبال داشته است که مهمترین عامل برای غلبه بر این مشکل، استفاده بهینه از آب‌های زیرزمینی و توسعه شبکه فاضلاب است.

به گزارش فارس، عملیات اجرایی تاسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر مهریز با مبلغ سرمایه‌گذاری 420 میلیارد ریال و لوله‌گذاری به طول 285 کیلومتر از جنس لوله PE برای زیر پوشش قرار دادن جمعیتی بالغ بر 46 هزار و 500 نفر در مدت سه سال توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا