جوکار نماینده یزد و صدوق در گفتگو با خبرنگاریزدفردا  با اشاره به تذکر صبح امروز خود در مجلس  اظهار داشت "اعتراض ما به بودجه 93 جدی است و شخص رییس جمهور باید پاسخگوی اینگونه تصمیم گیری ها باشد .

وی افزود :متاسفانه بر خلاف انتظار مردم  و مسئولین و نمایندگان استان که به دنبال  افزایش اعتبارات استان بودند و گله مند که چرا استان یزد باید در ردیف های آخر کشور در تخصیص اعتبارات باشد در بودجه 93  این بی مهری بیشتر شده است .

نماینده یزد و اشکذر در ادامه افزود :دولت در بودجه سال 93 درآمدهای استانی را با افزایش 40 درصدی، 864 میلیارد برای استان یزد در نظر گرفته است  و  در بودجه جاری و بودجه عمرانی استان باکاهش مبلغی حدود 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده  است ..

جوکار در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار یزد فردا که واکنش شما و دیگر نمایندگان استان چه خواهد بود ،  اظهار داشت :به عنوان نماینده مردم استان یزد از حق مردم دفاع خواهیم کرد و هرگز به لایحه ای که  تنها یک چهارم دریافتی خود از استان را صرف زیر ساخت ها و امور عمرانی نمایدرای نخواهیم داد .نمایندگان استان در برابر این موضوع سکوت نخواهند کرد و انتظار داریم دولت در رابطه با استان یزد تجدید نظر نمایند .

جوکار در ادامه تاکید کرد ": این مسئله فشار زیادی را به مردم تحمیل می کند و قطعا بخش تولید  استان یزد را با مشکل اساسی مواجه می سازد و این درآمدها تحقق پیدا نمی کند و دولت  براساس واقعیات باید تصمیم گیری کند و اینکه استان بخواهد 40 درصد بیش از سال گذشته مالیات بپردازد غیرممکن است .

نماینده یزد و اشکذر در ادامه افزود: دولت باید بین درآمد هر استان و بودجه آن استان تناسب برقرار نماید و اینکه استان یزد همیشه در رتبه آخر کشور از لحاظ اعتبارات باشد  قابل قبول نبوده و نمایندگان استان نیز نمی توانند  سکوت نمایند .

وی تاکید کرد "مناطق محروم استان یزد نیاز به توجه بیشتر دولت دارند و تولید کنندگان هم چشم انتظار نگاه حمایتی دولت هستند .وی افزود: قطعا  در آمد 846 میلیاردی در استان یزد محقق نخواهد شد و مردم و تولید کنندگان تحت فشاری مضاعف قرار خواهند گرفت  خصوصا زمانی که تنها یک چهارم این مالیات ها صرف زیر ساخت ها  این استان شود انگیزه ای برای همراهی با دولت باقی نمی ماند

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا