پروژه GTL شهرستان ابرکوه در آینده ای نزدیک به مرحله عملیاتی خواهد رسید و من امیدوارم ظرف 3 ماه آینده این کار اجرایی شود.

ابرکوه خبرنگار یزد فردا مهدی کارگر "امرالله فلاح زاده در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : طرف قرار داد شرکت GTL ابرکوه کار را رها نکرده است و این شایعه ای بیش نیست.

وی گفت :  واحد GTL ابرکوه، هم دانش فنی و هم تجهیزات صددرصد خارجی برای انجام فعالیت دارد ولی بواسطه مسائل و مشکلاتی که در بحث تحریم ها به وجود آمد، شرکت ترکیه ای که یکی از سرمایه گذاران است، از ارائه سرمایه مورد نیاز و شروع کار واهمه داشت.
فلاح زاده ادامه داد: آخرین مانع ، بحث ضمانت اجرایی دولت برای سرمایه گذاری خارجی بود که حدود یک ماه پیش دولت ضمانت مورد نیاز را صادر کرد.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: این پروژه که برای اولین بار در ایران انجام می شود یک پروژه بسیار سخت و طولانی می باشد که خوشبختانه با جلسات کارشناسی و پیگیری ها انجام شده، کار به مرحله اجرایی رسیده است.
فلاح زاده  بابیان اینکه سرمایه های مردم در این شرکت  قطعا محفوظ است تصریح کرد: با اخذ مجوز از مجمع عمومی سود مردم در جای دیگر سرمایه گذاری شده است
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تاکید کرد: در حوزه تعاونی های فراگیر، سیاست قانون گذار بر طبق سیاست های اصل ۴۴ این بوده است که تعاونی فراگیر تعاونی است که به منظور فقرزدایی، ۷۰ در صد از سود متعلق به تعاونی و ۳۰ درصد برای مردم است و لذا این تعاونی یک تعاونی فراگیر است که در ابرکوه تشکیل شده و نهایتا تصمیم گیرندگان آن به عنوان مجمع عمومی خود مردم هستند، که سرمایه شان را در کجا سرمایه گذاری کنند.
وی  گفت: قطعا بدانید یک پروژه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی و اجرای آن در مناطق دوردست مانند ابرکوه و با تجهیزات و دانش فنی صد در صد خارجی کار سختی است و محدودیت ها و چالش های خاص خود را دارد و باستی همه مردم، نخبگان، موثرین و تصمیم گیرندگان شهرستان همه کمک کنند تا چالش ها برطرف شود.
 این مسئول اضافه کرد: تمام کارهای اداری این پروژه انجام شده و مجوزها نیز اخذ شده است و طبق مستندات موجود بحث تضمین سرمایه گذاری که در کمیسیون دولت بوده به نتیجه رسیده است.
وی افزود: در جلسه ای که با وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و مسئولین شرکت نفت داشتیم این تضمین داده شده است که پروژه GTL شهرستان ابرکوه از طرف دولت جدید100درصد حمایت می شود.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا