نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه بین بودجه درآمدی و هزینه‌ای استان یزد تناسبی وجود ندارد، گفت: این مسئله فشار زیادی به مردم تحمیل می کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، محمدصالح جوکار در نشست علنی امروز(سه شنبه19 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری در مورد اعلام مواضع برخی از مسئولان اجرایی، افزود: این افراد گمان می کنند این مواضع جنبه شخصی دارد و لذا اظهاراتی دارند که هزینه ای برای کشور ایجاد نمی کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا یکی از وزرای محترم در دانشگاه اظهاراتی در خصوص مسائل دفاعی کشور داشته که این سخنان علاوه بر غیرکارشناسانه بودن منافع امنیت ملی را به خطر می اندازد این اظهارات علاوه بر ایجاد یأس و ناامیدی در بدنه جامعه پیام به دشمنان داشته است.

وی تأکید کرد: همانطور که حضرت امام(ره) فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند پس چرا باید ما دل مردم را خالی کنیم امروزه از نظر اطلاعاتی و رشد صنایع دفاعی از موضعی برخورداریم که توانایی پاسخ برتر به دشمنان انقلاب اسلامی را داریم.

این نماینده مردم در مجلس نهم در تذکر دیگری در خصوص بودجه سال 93 تأکید کرد: دولت در این بودجه درآمدهای استانی را با افزایش 40 درصدی، 864 میلیارد برای استان یزد در نظر گرفته است این در حالی است که در بودجه جاری و بودجه عمرانی استان با پایش مبلغی حدود 200 میلیارد تومان در نظر گرفته شده یعنی کمتر از یک چهارم درآمدهای استان.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این مسئله فشار زیادی را به مردم تحمیل می کند و قطعا بخش تولید را با مشکل اساسی مواجه می سازد این درآمدها تحقق پیدا نمی کند و بین درآمدها به بودجه استان ها باید تناسبی صورت گیرد تا عدالت شکل گیرد اشخاصی که مالیات پرداخت می کنند اگر بدانند وجوهی که پرداخت می کنند در استان خودشان صرف زیرساخت ها می شود قطعا انگیزه بیشتری برای پرداخت مالیات خواهند داشت و درآمدهای استانی نیز افزایش می یابد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا