کارشناس شیر و فراورده های خام دامی اداره نظارت بر بهداشت عمومی گفت: در 8 ماهه گذشته سال جاری بیش از 1300 تن شیر خام با گواهی حمل بهداشتی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان یزد به منظور تأمین نیاز شیر مورد نياز کارخانه های لبنی  استان های همجوار به اين استان ها صادر شده است.

کارشناس شیر و فراورده های خام دامی اداره نظارت بر بهداشت عمومی گفت: در 8 ماهه گذشته سال جاری بیش از 1300 تن شیر خام با گواهی حمل بهداشتی تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان یزد به منظور تأمین نیاز شیر مورد نياز کارخانه های لبنی  استان های همجوار به اين استان ها صادر شده است.

دکتر سید مهدی موسوی پور اذعان داشت: حفظ بهداشت و سلامت شیر به عنوان یکی از فراورده های خام دامی پرمصرف در میان اقشار مختلف جامعه دارای اهمیت بسزایی می باشد. در همین راستا در سال های اخیر مراکز جمع آوری شیر و خودروهای ویژه حمل شیر در حال ساماندهی می باشند. همچنین حمل شیر توسط خودروهای ویژه مجهز به فن آوری های مدرن نگهداری شیر و دارای کد بهداشتی دامپزشکی به اقصی نقاط استان و نیز به استان های همجوار صورت می گیرد.

وی ضمن تأکید مجدد بر نقش نظارتی دامپزشکی تصریح کرد: حضور مسئول فنی بهداشتی در ایستگاه های جمع آوری شیر، صدور پروانه تأسیس و بهره برداری و تمدید این پروانه ها، بازدیدهای دوره ای از این مراکز، صدور کد بهداشتی برای خودروهای حمل شیر و بازدید بازرسان بهداشتی از خودروهای مزبور از جمله اقدامات مؤثر نظارتی اداره کل دامپزشکی به منظور حفظ و ارتقاء کیفیت و کمیت شیر خام در استان به شمار می رود.

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا