یزدفردا :حضورپیکر پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس در شهر یزد باز همه را یاد بهشت و مسافرانش انداخت.
دانش آموزان دبیرستان دخترانه ریحانة النبی(س) امروز پذیرایلاله ای گمنام از طلائیه -مسافری از بهشت- بودند.
امروز دبیرستان دخترانه ریحانة النبی(س) میزبان لاله ای گمنام از طلائیه، سرزمین پاکان و دلباختگان ساحت قدس ربوی بود.
تختی روان  بر روی دستان دانش آموزان بلند شد که نور آن تا عرش معلی امتداد داشت.
در ساعات اولیه صبح، پیکر مطهر این شهید 19 ساله، به مدرسه وارد شد و پس از تشییع، سخنرانی و نوحه سرایی، توسط دختران دانش آموز یزدی با وداعی به یادماندنی به سوی آرامگاه ابدیش تشییع شد.
یکی از دانش آموزان این مراسم را اینگونه تشریح کرد:مراسم باشکوه امروز سراسر شور و شوق و عشق به شهدا و اهل بیت(ع) و مخصوصا حضرت زهرا(س) بود.
 این مراسم با شکوه با حضور  دانش آموزان دخترانه ریحانة النبی(س) و تعدادی از دانش آموزان مدارس جوادی، فلاح و شاهی، مدیران و مسئولین سپاه الغدیر استان و ناحیه، آموزش و پرورش ناحیه یک یزد، مسئولین و کادر اجرایی مدارس خاتم الانبیا(ص) و والدین دانش آموزان برگزارشد .
 قرائت قرآن و سرود ملی، قرائت دکلمه زیبای شهید، سخنرانی آزاده سرافراز هژبری، استقبال از پیکر مطهر شهید، طواف شهید در حسینیه مدرسه، بیان فضائل و کرامات شهید از زبان راوی و زمزمه ی مداح اهل بیت در مورد شهدا و روضه حضرت زهرا(س)، و در پایان وداع با شهید  از جمله برنامه های وداع با مسافری از بهشت بود .
تزئینات و فضاسازی معنوی حسینیه مدرسه، نوشتن دل نوشته دانش آموزان بر روی تابوت شهید، گونه های پر از اشک  آنها، همخوانی دسته جمعی با نوای " کجائید ای شهیدان خدایی ...، عطرافشانی، لباس های منقش شده به چفیه و سربند یازهرای دانش آموزان، روایت جانسوز و بیان خاطرات راوی و تشییع جنازه این شهید 19 ساله، از حاشیه های این  مراسم معنوی بود.
هرچند ثبت این فضای معنوی از دریچه دوربین غیر ممکن است اما انعکاس گوشه هایی از این فضا در قالب عکس  حداقل های این فضای معنوی را نشان خواهد داد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا