معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از تشکیل بانک اطلاعات هنرمندان طراح مد و لباس خبرداد.

هادی ورشویی طی نشستی با اشاره به اهمیت این موضوع در جوامع اسلامی از کلیه اساتید،متخصصان و هنرمندان خواست در راستای ایجاد تحول در این عرصه با کمیته مدو لباس استان همکاری نمایند.

وی افزود:تشکیل این بانک به منظور حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی و بومی منطقه، ترویج و تثبیت الگوهای بومی برای ترغیب مردم به پرهیز از انتخاب الگوهای بیگانه با فرهنگ و هویت ایرانی به عنوان یک ضرورت احساس می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تشریح وظایف دستگاههای عضو این کارگروه افزود: ساماندهی فرهنگی و هنری طراحان پارچه و لباس استان و تشکیل بانک اطلاعات جامه، فراهم نمودن زمینه حضور فعال هنرمندان و طراحان ممتاز و متعهد استان در سایر استان ها و کشورها، فراهم کردن امکان ثبت هنری آثارطراحان پارچه و لباس و راه اندازی موسسات فرهنگی و هنری با موضوع طراحی و مد لباس از مهمترین وظایف اعضای این کارگروه است.

وی معرفی نمادها و الگوهای ایرانی و اسلامی، استفاده از لباس های فرم با الگوهای ایرانی و اسلامی در مدارس، فراهم کردن زمینه طراحی های متنوع برای دانش آموزان، معلمان و کارکنان مدارس، استفاده از برنامه های جامع جذاب آموزشی در زمینه فرهنگ پوشش و آراستگی در بین دانش آموزان، برپایی نمایشگاههای فصلی و یاسالانه مد و لباس، نظارت مستمر و موثربه صنوف تولید کننده و عرضه کننده، شناسایی تولید کنندگان و فروشندگان موفق و حمایت از کارخانه ها و تولید کنندگان لباس منطبق با الگوی ایرانی و اسلامی را از جمله وظایف دستگاههای عضو کارگروه ذکرکرد.

ورشویی گفت:کلیه هنرمندان و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام اطلاعات خود به دبیرخانه این کمیته که واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مستقر است مراجعه و یا با شماره 6247111داخلی 207تماس حاصل نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا