پروفسور پروانه وثوق رئیس هیئت امنای بیمارستان محک و فرشته نجات کودکان سرطانی ایران روز گذشته در سن 78 سالگی بر اثر بیماری درگذشت.


به گزارش خبرآنلاین؛ پروفسور پروانه وثوق که دارای مدرک فوق تخصص خون و آنکولوژی کودکان بود، حدود نیم قرن از عمر سراسر تلاش خود را صرف مداوای کودکان مبتلا به سرطان در مراکز درمانی مختلف کشور از جمله بیمارستان های حضرت علی اصغر، مفید و کودکان تهران کرد.

وی تا آخرین روزهای عمر خود، علاوه بر ریاست هیئت امنای موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان (محک) به امر تعلیم و تربیت دانشجویان پزشکی و نیز درمان کودکان مبتلا به سرطان اشتغال داشت.

مرحومه وثوق در سالهای خدمات موثر پزشکی خود، کودکان سرطانی بسیاری را از سراسر جهان درمان کرده و به آنان سلامتی را بازگردانده بود.

طبق برنامه اعلام‌شده، پیکر این پزشک پیشکسوت، صبح روز سه‌شنبه از سوی خانواده و جامعه پزشکی، تشییع و در بهشت‌زهرا به خاک سپرده خواهد شد.

در اطلاعیه سایت محک آمده است:

برای پروانه شدن راه زیادی لازم است. باید قبل از آن به قدر کافی شجاع شد. باید فهمید که پرواز آنقدرها هم که فکر می‌کنیم ساده نیست. پروانه بودن قلب پروانه‌ای می‌طلبد.

پروفسور پروانه وثوق، پروانه باغ محک از میان ما رفت. او بسان نامش پروانه‌وار به گرد کودکان محک می‌چرخید و با دانش، دانایی و مهر خود مسیر درمان را برای کودکان مبتلا به سرطان روشن می ‌کرد و چه زیباست که نامش،‌ یادش و خاطره‌اش ماندگار است...

مراسم خاکسپاری روز سه شنبه 31/02/1392 ساعت 9:00 صبح از مقابل بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان "محک"انجام می‌گیرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا