رییس هیات دوچرخه‌سواری استان یزد همدلی و همفکری را شرط اساسی برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای این ورزش خواند و با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، گفت: کاش همه‌ی شهرستان‌های یزد در رشته‌ی دوچرخه‌سواری مانند مهریز شوند.

صادقی خبرنگار :محمد رضا بابایی رییس هیات دوچرخه‌سواری استان در نخستین نشست این هیات ورزشی در سالجاری که با حضور مسئولان کمیته‌ها، نمایندگان ورزشکاران و باشگاه‌ها و روسای هیات‌های شهرستانی برگزار شد، با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای نیل به هدف، تاکید کرد: هیات دوچرخه‌سواری استان نیازمند یک گروه همدل و همفکر برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای این ورزش است و من در راس هیات از چنین گروهی حمایت خواهم کرد.

معاون استاندار با توصیه به پرهیز از برخی حاشیه‌روی‌ها، اضافه کرد: گلایه‌های بی‌مورد در هیات را قبول نداریم ولی قطعاً پذیرای پیشنهادات دلسوزانه هستیم ‌و حتی الامقدور از آنها حمایت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خواهیم کرد.

بابایی برخی از شهرستان‌های استان مانند اردکان، میبد و تفت را برخوردار از ظرفیت‌های خوب حمایتی از این ورزش دانست و گفت: در مورد برخی شهرستان‌ها مانند خاتم که دچار مشکل هستند نیز پیگیر یک حامی خوب از این ورزش خواهیم بود.

وی با بیان این که کاش همه‌ی شهرستان‌های یزد در رشته‌ی دوچرخه‌سواری مانند مهریز شوند، اظهار کرد: برخی شهرستان‌های استان از ظرفیت‌های بیشتری برای توسعه ورزش دوچرخه‌سواری در مقایسه با مهریز بهره‌مند هستند.

رییس هیات دوچرخه‌سواری استان در پایان نیز با تاکید بر سرلوحه قرار دادن آموزش در هیات‌های شهرستانی، از روسای این هیات‌ها خواست تا برنامه‌های خود برای توسعه این رشته‌ی ورزشی در شهرستانشان را تهیه و به هیات استان اعلام کنند.

“عباس دهقان” مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست با بیان این که ورزش یزد در دفتر افتخارات خود جای افتخارات المپیکی را خالی می‌بیند، خاطرنشان کرد:‌ استان یزد در چند رشته از جمله دوچرخه‌سواری می‌تواند در بازی‌های المپیک و پاراالمپیک نماینده داشته باشد و هیات دوچرخه‌سواری استان یزد باید به سمت این هدف بزرگ حرکت کند.

وی با اشاره به افتخارآفرینی رکابزنان یزدی در عرصه‌های ملی و آسیایی، گفت: البته مدال‌آوری در رقابت‌های آسیایی، بین المللی و جهانی خوب است ولی برای رسیدن به هدفی بالاتر که برای ورزش استان، المپیک است.

دهقان تاثیر حضور نماینده‌ای از استان در رقابت‌های المپیک بر روی تغییر نگاه مردم استان و ذهنیت‌بخشی خوب آنان به سمت ورزش را یادآور شد و گفت: یکی از رشته‌های که اداره کل ورزش و جوانان بدین منظور روی آن حساب باز کرده، دوچرخه‌سواری است.

“داوود فتح‌آبادی” دبیر هیات دوچرخه‌سواری استان هم در ابتدای این جلسه به بیان برنامه‌های این هیات در سال‌جاری پرداخت و گفت: دوچرخه‌سواری استان یزد امسال را بسیار خوب شروع کرده است به طوری که در بخش قهرمانی، نمایندگان استان در مرحله نخست رقابت‌های لیگ دسته یک، لیگ برتر جوانان و لیگ برتر بزرگسالان هم‌اکنون با اختلاف امتیاز خوبی از سایر حریفان کشوری پیش افتاده و بر سکوی نخست این رقابت‌ها قرار دارند.

وی در ادامه به برگزاری مرحله اول رقابت‌های لیگ دوچرخه‌سواری استان در سالجاری به میزبانی شهرستان بافق اشاره و ابراز امیدواری کرد: مرحله‌ی دوم این رقابت‌ها در چند ماه آینده برنامه‌ریزی و برگزار شود.

فتح‌آبادی جایگاه ورزش دوچرخه‌سواری در استان از لحاظ کسب مدال را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: مجموع مدال‌های کسب شده توسط دوچرخه‌سواری استان مشتمل بر ۱۰۰ مدال از رقابت‌های کشوری و ۲۰ مدال آسیایی بیش از جمع مدال‌های کسب شده در سایر ورزش‌های استان می‌باشد.

دبیر هیات دوچرخه‌سواری استان یزد در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر همگانی شدن ورزش دوچرخه‌سواری در سراسر استان، گفت: هیات دوچرخه‌سواری استان از دو سال پیش هر پنجشنبه شاهد برگزاری همایش‌های دوچرخه‌سواری همگانی در مرکز استان بوده و این حرکت از قریب شش ماه پیش در شهرستان مهریز نیز آغاز شده و امید است سایر شهرستان‌ها نیز در این زمینه اقدام نمایند.

وی همچنین از امتیازدهی به هیات‌های شهرستانی براساس شاخص‌هایی چون حضور در مسابقات، تعداد رکابزن و مدال‌های کسب شده و … به عنوان ملاکی برای میزان حمایت هیات دوچرخه‌سواری استان از آنها خبر داد.

فتح‌آبادی بر پشتوانه‌سازی در دوچرخه‌سواری استان تاکید کرد و با اشاره به برگزاری دومین دوره المپیاد ورزشی دارالعباده در مهرماه امسال، گفت: در این دوره، مسابقات دوچرخه‌سواری را در یکی از رده‌های پایه برگزار خواهیم کرد لذا هیات‌های شهرستانی در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشند و هیات استان نیز زیر نظر کمیته مربیان هیات، برنامه‌های تمرینی را برای هیات‌های شهرستانی از طریق آموزش مربیان و یا حتی اعزام مربی در دستور کار دارد که پیگیری روسای هیات‌ها در این زمینه را می‌طلبد.

در پایان این نشست برخی اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون مسائل هیات پرداختند و در نهایت نیز احکام مسئولان کمیته‌ها و روسای هیات‌های شهرستانی حاضر در جلسه توسط رییس هیات و مدیر کل ورزش و جوانان استان به آنها اعطا‌ء شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا