نشست صمیمانه بین اساتید رشته مهندسی مکانیک و مکاترونیک و دانشجویان این رشته در سالن کنفرانس ریاست واحد یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگارآنا: در ابتدای این مراسم دکتر عباس علومی از اعضای هیات علمی گروه مهندسی مکانیک ضمن خیرمقدم گزارشی از فعالیت، برنامه ها و عملکرد این گروه را ارا ئه داد.

وی افزود: رشته مهندسی مکانیک یک رشته مادر و کاربردی در صنعت می باشد تمام صنایع ، نیروگاه ها و کارخانجات موجود نیاز به این رشته را دارند و این رشته مهندسی باید باشد تا صنعت پویا شود و در واقع اگر نگاه کنیم علم و کاربرد مکانیک در همه جا موجود است.

نامبرده از تشکیل سه تیم تحقیقاتی در گروه مکانیک و بین رشته ای با کمک دانشگاه خبر داد و گفت: هم اکنون رشته مهندسی مکانیک ترم چهارم آن است که در دانشگاه مشغول فعالیت می باشد و در کنار رشته کارشناسی و ارشد مکاترونیک رشته کارشناسی ارشد تبدیل انرژی در دست اقدام و مصوب شدن است که قطعاً با توجه به پتانسیل هیات علمی این گروه شروع خواهد شد.

دکتر علومی ادامه داد: مهندسی مکانیک قبلاً در مقطع کارشناسی ،گرایش دار بود ولی هم اکنون جامعیت پیدا کرده است و علاقه افراد به انتخاب رشته های این مجموعه بیشتر شده بطوریکه در صنایع مختلف ، کارخانجات و نیروگاه ها جای بسیاری برای فعالیت و توسعه دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: در کنار آموزش باید کارهای پژوهشی هم داشته باشیم و قسمت فعالیت پژوهشی در قالب انجمن های علمی از جمله بازدیدهای علمی ، ارتباط صنعت با دانشگاه بویژه با دانشجویان را پوشش دهیم.

دکترعلومی در پایان در رابطه با انواع و اقسام انرژی های نو و کاربرد آنها در جامعه، مبدل های حرارتی ، صنعت خودرو ، فرآیندهای ساخت و تولید، بحث رباتها و رباتیک ، آشنایی با نرم افزارهای مکانیکی و شبیه سازی نیروهای وارده بر قطعات توزیع فشار و... مطالبی را بیان نمود.

در ادامه دکتر میرجلیلی از اساتید گروه مهندسی مکانیک در سخنرانی کوتاه خود گفت: رشته مهندسی مکانیک از پرطرفدارترین رشته های فنی مهندسی است و اکثر رتبه های برتر کنکور این رشته را بعنوان قبولی خودشان انتخاب می کنند و جولانگاه خوبی برای بروز استعدادها و خلاقیت های دانشجویان بوده و بازار کار خوبی دارد ، همچنین در صنعت امروز در واقع ماشین وجود دارد و در کنار ماشین وجود یک مهندس مکانیک الزامی است.

در ادامه محمدی مسئول انجمن علمی دانشجویان گروه مکانیک گزارشی از فعالیت و برنامه های  این انجمن  را ارائه داد.

لازم به ذکر است در پایان دانشجویان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح و اساتید به آنها پاسخ دادند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا