"احمد طالبیان مقدم" نرخ بیکاری در شهرستان طبس را زیر هشت درصد اعلام کرد.

طبس-حقانی- سرپرستی یزدفردا: معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار طبس نرخ بیکاری در شهرستان طبس را زیر هشت درصد اعلام کرد.

"احمد طالبیان مقدم" در نشستی که به منظور جذب سرمایه گذاری خیرین جهت مصارف عام المنفعه در فرمانداری طبس برگزار شد، با اشاره به فرصت های سرمایه گذاری در طبس اظهارکرد: امکان افزایش کشت گلخانه ای در کریت در سطح 20 هکتار وجود دارد که هر هکتار 10 تا 12 نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی مجتمع گلخانه ای اصفهک و دیهوک  را زمینه ای مناسب برای سرمایه گذاری دانست و گفت: تاکنون متقاضی برای آن پیدا نشده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت:  32 هزار خانواده در استان تحت حمایت این نهاد هستند.

سید جواد رضوی افزود: در 95 درصد استان خراسان جنوبی مناطق با ضریب محرومیت 7.8 و 9  درصد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: مهاجرت جوانان روستایی به شهر زیاد شده است و باید شرایطی فراهم شود اشتغال جوانان در روستا ایجاد شود.

رضوی تاکید کرد: تاکنون در بین 22 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد نیاز سنجی شده است و مشخص شده چه کسانی نیازمند چه مواردی هستند که بزودی رونمایی خواهد شد تا خیرین مطلع شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به نرخ بیکاری  6.7 درصدی در استان افزود: میزان درآمد کل استان خراسان جنوبی به دلیل فقر محیطی پایین است  و با الحاق طبس به استان خراسان جنوبی باید از ظرفیت های این شهر استفاده کرد چرا که  پتانسل های خوبی  مانند معادن وجود دارد.

مهدی خزایی افزود: تفاوت کمیته امداد با سایر دستگاها این است که امداد خانواده محور است و قدرت نظارت در امداد وجود دارد درحالی که دیگر سازمانها پروژه محورند.

وی بیان کرد: کمیته امداد خراسان جنوبی بالاترین تولید را در زمینه فرش دستباف در کشور دارد  که با مدیریت بخش خصوصی عملا سفارش دهی و فروش توسط خودشان انجام  می شود و کمیته امداد در این بین تنها نفش  نظارتی دارد.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا