سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام بر رعایت نكات امنیتی در انجام عملیات بانکی با استفاده از تلفن همراه نأکید کرد.سرگرد "علی عباسی کسانی " درگفتگو با  پلیس در این باره گفت:در طی سال­های اخیر اکثر بانک­ ها اقدام به تولید و عرضه نرم­ افزارهای بانکداری مخصوص تلفن­ های همراه و سایر دستگاه­های کامپیوتری قابل حمل کرده­ اند؛ اما بحث این است اگر تلفن همراه به سرقت برود، آیا سارق می ­تواند از تلفن همراه شما برای خالی کردن حساب بانکی شما استفاده کند؟

وی اضافه کرد: با توجه به این­که تمایل به استفاده از نرم ­افزارهای بانکداری رشد بسیار سریعی داشته است، رعایت نکات امنیتی و اقدامات احتیاطی جهت پیشگیری از کلاهبرداری از حساب‌های بانکی، لازم و ضروری است.

 

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام در ادامه توصیه هایی را به استفاده کنندگان از این نرم افزارها ارایه داد:

 

- گذرواژه‌ها، اطلاعات شخصی و شماره حساب­ های بانکی خود را محرمانه نگه دارید. این اطلاعات را در اختیار هیچ شخصی قرار ندهند.

 

-گذرواژه‌ها، شماره رمز عبور شخصی (PIN)، و پاسخ­های مربوط به سوالات محرمانه نرم افزار یا شماره حساب­ های بانکی­ تان را در دستگاه خود ذخیره نکنید. اطمینان حاصل کنید که از گذر واژه‌های قوی که شامل ارقام، علائم و حروف است، استفاده می ­کنید.

 

-به پیام­های متنی که شماره حساب بانکی­ شما را می­‌خواهند، پاسخ ندهید. تصور کنید که هر پیام ناخواسته و ناآشنا به قصد کلاهبرداری از شما ارسال شده است. بانک شما هرگز با ارسال پیام متنی با شما ارتباط برقرار نخواهد کرد.

 

-تلفن همراه یا دستگاه خود را به­ گونه­ ای تنظیم کنید تا وقتی که دستگاه روشن می­ شود از کاربر گذر واژه بخواهد. هیچ گاه دستگاه خود را به گونه­ ای تنظیم نکنید که به­ صورت خودکار با حساب بانکی ارتباط برقرار کند.

 

-اگر تلفن همراه شما گم شد یا به سرقت رفت، مراتب را فوراً به شرکت ارائه دهنده خدمات تلفن همراه و بانک­ عاملی که خدمات مربوطه را پشتیبانی می­ کند، اطلاع دهید.

 

سرگرد "عباسی کسانی" در پایان یادآور شد: از مهمترین اقدامات در هنگام انجام عملیات بانکی با استفاده از تلفن همراه نصب نرم ­افزارهای ضد ویروس است که برای تضمین امنیت انتقال پول الکترونیکی شما مفید خواهد بود، استفاده کنندگان از این نرم­ افزارها، باید همان اقداماتی را انجام دهند که در هنگام استفاده از یک کامپیوتر شخصی برای انجام عملیات بانکی خود انجام می­ دهند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا