محمدرضا تابش" گفت: دیوان محاسبات بعنوان چشم بینای نظام و بازوی پرتوان تخصصی و نظارتی قوه مقننه باید بتواند در ارتقای سلامت اداری کشور ،مسئولانه و متعهدانه عمل کند.
نماینده مردم اردکان در دیدار مدیرکل و معاونین دیوان محاسبات استان یزد با اشاره به جایگاه دیوان محاسبات در میان سازمانهای عالی نظارتی کشور گفت: دیوان محاسبات بعنوان چشم بینای نظام و بازوی پرتوان تخصصی و نظارتی قوه مقننه باید بتواند در ارتقای سلامت اداری کشور ،مسئولانه و متعهدانه عمل کند و مجلس شورای اسلامی را در ایفای وظایف نظارتی و تصمیم گیریها یاری دهد.
"محمدرضا تابش" اضافه نمود: دستگاههای نظارتی باید به منزله چراغ راهی باشند که مسیر صحیح اجرای قوانین و انجام مطلوب وظایف و برنامه های مدیران دستگاههای اجرایی را نشان دهند و به عنوان هدایتگر، از ایجاد کژی و انحراف جلوگیری نمایند و راهکارهای لازم را نیز برای بهبود و تسریع در انجام امور ارائه دهند.
عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد:دیوان محاسبات از آنجا که منبعث از مجلس شورای اسلامی به عنوان مرکز قانونگذاری کشور است باید در قانون گرایی پیشتاز باشد و استقلال خود را در تصمیم گیریها حفظ نماید .
وی ادامه داد: وابستگی دیوان محاسبات به مجلس نباید توهم قدرت در مسئولان و استفاده از این ابزار قانونی برای پیشبرد مقاصد سیاسی در افکار عمومی ایجاد کند بلکه این نهاد باید مبنای کار خود را عمل به تکالیف قانونی، فارغ از گرایشهای سیاسی و سلایق جناحی قرار دهد تا اعتبار و وجاهت آن نزد مردم و مسئولان پابرجا بماند
نماینده مردم اردکان با اشاره به شرایط کشور و کار سخت و سترگی که مدیران اجرایی استان با آن مواجهند،از مسئولان دیوان محاسبات استان خواست ضمن رعایت کامل قوانین و مقررات در انجام مسئولیت های محوله، مدیران دستگاههای اجرایی استان را نیز یاری دهند و سعی شود حتی الامکان مسائل در مرکز استان رسیدگی و حل شود.
"تابش" تاکید نمود: سیاست روشنگری و تعامل وهمکاری با مدیران اجرایی جهت رفع ایرادات قانونی که دیوان محاسبات در پیش گرفته مورد تائید مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه است و باید تداوم یابد.
"تابش" همچنین خواستار رسیدگی و ارائه گزارش دیوان محاسبات استان یزد درخصوص اعتبارات شهرستان اردکان در حوزه مراکز آموزش عالی و دهیاریها و شهرداریها که هنوز وصول نگردیده، شد.
"رحمتیان" مدیرکل دیوان محاسبات استان یزد نیز در این دیدار گزارشی از اقدامات و حسابرسی های صورت گرفته و وضعیت وصول و هزینه اعتبارات دستگاههای اجرایی استان را ارائه نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا