معاون وزيراقتصاد در مراسم تقدير از برگزيدگان جشنواره شهيد رجايي وزارت امور اقتصادي و دارايي اعلام كرد كه اين وزارتخانه در بين دستگاههاي اجرايي كشور جزو سه دستگاه برتركشور در سال 90 شناخته شد

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .

وزارت اقتصاد رتبه "عالی" گرفت!

معاون وزيراقتصاد در مراسم تقدير از برگزيدگان جشنواره شهيد رجايي وزارت امور اقتصادي و دارايي اعلام كرد كه اين وزارتخانه در بين دستگاههاي اجرايي كشور جزو سه دستگاه برتركشور در سال 90 شناخته شد.

به گزارش شبكه اخبار اقتصادي و دارايي ايران (شادا)، احمد صادقي گلمكاني در مراسم تقدير از برگزيدگان جشنواره شهيد رجايي وزارت امور اقتصادي و دارايي در سال 90 كه با حضور معاونين وزير ، رؤساي سازمان هاي تابع و استان ها در سالن جهاد اقتصادي وزارت متبوع برگزار شد ، اظهار داشت: اكنون كه در شرايط جنگ اقتصادي نابرابر و تمام عياري قرار داريم ، مسئوليت هاي وزارت امور اقتصادي و دارايي بيش از گذشته ا ست و بايد تمامي دستگا ههاي اقتصادي زير مجموعه و همچنين سازمان هاي تابعه، با درك شرايط كنوني كشور طوري عمل كنند كه همانند دفاع مقدس انشاء اله با پيروزي از اين مقطع نيز عبور كنيم .

 

وي گفت: فرآيند ارزيابي عملكرد بر مبناي ابعاد عمومي و اختصاصي صورت مي گيرد و ابعاد تخصصي نيز بر اساس شاخص هاي ناظر بر وظايف تخصصي هر يك از دستگاهها تعيين مي شود كه وظيفه تهيه آن نيز به عهده شوراي تحول اداري همان دستگاه است.

 

صادقي گلمكاني در تعريف شاخص هاي عمومي گفت : شاخص هاي عمومي شاخص هايي است كه توسط معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني تهيه و به دستگاه ها ابلاغ شده و رتبه بندي دستگاهها در اين بخش بر اساس همان شاخص ها انجام شده است.

 

معاون وزير اقتصاد در ادامه گفت: با لطف خداوند و با عنايت الهي توانستيم در سال 1390 از جمع 2000 امتياز قابل اكتساب 1835 امتياز را به خود اختصاص دهيم كه معادل 92 درصد از امتيازات قابل اكتساب به شمارمي رود.

 

صادقي در ادامه گفت: وزارت امور اقتصادي و دارايي با كسب اين امتياز ، حائز رتبه عالي شده است، در حاليكه در سال 89 حائز رتبه خوب شده بوديم كه به اين ترتيب رتبه سال 90 بالاتر از رتبه سال قبل يعني سال 89 است.

 

وي كسب اين رتبه را مرهون تلاش ها و خدمات مديران، كارمندان و مجموعه پرسنل ستاد و دستگاه ها و سازمان هاي زير مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي دانست و افزود: رهنمودهاي خوب دكتر سيد شمس الدين حسيني، وزير امور اقتصادي و دارايي نيز در كسب اين رتبه بسيار تأثيرگذار بود و با راهنمايي هاي ايشان چه در ستاد و چه در دستگاه هاي تابعه وزارت اقتصاد امكان كسب رتبه عالي تحقق يافت.

 

وي افزود: در بعد ارزيابي هاي عمومي، امتياز وزارت امور اقتصادي و دارايي در سال 90 نزديك به 47 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشت كه رشد بسيار خوبي به شمار مي رود ودر اين زمينه توانستيم از 1000 امتياز قابل اكتساب 899 امتياز را به دست آوريم كه نشان دهنده فعاليت هاي خوبي در اين زمينه است.

 

معاون وزير اقتصاد در ادامه گفت: در بعد اختصاصي نيز با توجه به اينكه تمامي سازمانها و دستگاه هاي زير مجموعه وزارت اقتصاد فعاليت هاي تخصصي انجام مي دهند ، در سال 90 با امتياز معادل93،7 درصد، رتبه خوب از سوي وزارت امور اقتصادي و دارايي كسب شد.

 

وي در ادامه گفت: وزارت امور اقتصادي و دارايي توانست در محورهاي عدالت استخدامي و نظام پرداخت و همچنين خدمت رساني به مردم و شهروند مداري بالاترين رتبه را در بين تمام دستگاه هاي اجرايي كشور به دست آورد.

 

صادقي گلمكاني سپس به رتبه هاي كسب شده توسط سازمانهاي مختلف زيرمجموعه وزارت اقتصاد اشاره نمود وگفت: گمرك جمهوري اسلامي ايران در محور استقرار و توسعه دولت الكترونيكي به عنوان برترين سازمان در ميان زير مجموعه وزارت اقتصاد معرفي شد.

وي افزود: در اصلاح ساختار و تمركز زدايي نيز سازمان امور مالياتي كشور رتبه نخست را در ميان سازمانهاي تابعه وزارت متبوع به دست آورده است.

 

وي از اختصاص رتبه برتر در محور استقرار نظام جامع مديريت عملكرد و ارتقاء بهره وري از سوي ستاد وزارت امور اقتصادي و دارايي خبر داد .

 

معاون وزير اقتصاد، بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران و سازمان سرمايه گذاري و كمك هاي اقتصادي و فني را در بخش شاخص هاي تخصصي بعنوان سازمان برتر زير مجموعه وزارت اقتصاد معرفي كرد.

 

وي به تقدير ويژه وزير اقتصاد از سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي به منظور ارائه عملكرد مؤثر و خوب آن سازمان در اولين سال حضور خود در اين ارزيابي و كسب رتبه اول تا سوم استان هاي قم، خراسان جنوبي و مركزي در ارزيابي سال 90 اشاره كرد .

 

اين گزارش حاكيست، در پايان اين نشست كه به همت معاونت توسعه مديريت و امور پشتيباني و با حضور دكتر علي عسكري معاون وزير و رييس كل سازمان امور مالياتي كشور، دكتر بهروز عليشيري معاون وزير و رييس كل سازمان سرمايه گذاري و كمكهاي اقتصادي و فني ايران، احمد صادقي گلمكاني معاون توسعه مديريت و منابع انساني وزارت اقتصاد، سيد رحمت اله اكرمي معاون نظارت مالي و خزانه دار كل كشور، اردشير محمدي رييس كل سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي و جمعي ازمعاونين گمرك و رؤساي سازمان هاي امور اقتصادي و دارايي استانها برگزار شد، از سازمانها و معاونت هاي تابعه وزارت امور اقتصادي و دارايي كه در جشنواره شهيد رجايي عناوين برتر را كسب كرده بودند، تقدير به عمل آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا