رییس پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت:قرار بود بنزین به نرخ فوب خلیج‌فارس فروخته شود ولی به دلیل گران شدن ارز، نتیجه هدفمندسازی یارانه‌ها خنثی شد. اکنون نیز هشدار می‌دهم اگر مجلس تدبیر نکند وضع به شکل غیرقابل تصوری خواهد بود.

یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .

توکلی: ارزش دارایی ها شدیدا افت کرده است

وی با اعتقاد به «برخی مصلحت‌سنجی‌ها در برخورد با قانون از سوی دولت» و با بیان این‌که «شرایط کشور از نظر تورمی بسیار حساس است» در بخشی از سخنانش اظهار کرد: چاره‌ای جز فشار سیاسی برای تمکین قانون نداریم.

رییس پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح مواد 44 و 45 قانون بودجه سال جاری نوعی تکرار و تاکید بر اجرای قانون بودجه سال جاری است.

 

 

به گزارش ایسنا احمد توکلی در موافقت با طرح اصلاح مواد 44 و 45 قانون بودجه سال جاری، گفت: هشدار می‌دهم اگر مجلس در خصوص اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها تدبیر نکند، وضع به شکل غیرقابل کنترلی در می‌آید.

 

 

وی با اعتقاد به «برخی مصلحت‌سنجی‌ها در برخورد با قانون از سوی دولت» و با بیان این‌که «شرایط کشور از نظر تورمی بسیار حساس است» در بخشی از سخنانش اظهار کرد: چاره‌ای جز فشار سیاسی برای تمکین قانون نداریم.

 

 

وی یادآوری شد: زمان تصویب قانون هدفمندسازی یارانه‌ها پنج بار تذکر دادم تا در قالب مواد قانون هدفمندسازی، این قانون تدریجی اجرا شود. می‌خواستم ترمز دستی را بکشیم و حتی به عقب برگردیم، اکنون وضعیت کشور به همان مرحله رسیده است. شوک‌های اقتصادی به تدریج خود را نمایان کرده است.

 

 

رییس پیشین مرکز پژوهش‌های مجلس معتقد است: سوءمدیریت‌ها ضمیمه تحریم‌های اقتصادی غرب شد و ارزش پول ملی را در برابر سایر ارزها به شدت کاهش داد. ارزش دارایی‌ها و نقدینگی مردم افت شدیدی داشته است. در گزارش محرمانه‌ای که در قالب آن به شما هشدار داده‌ام، شرایط آینده کشور تشریح شده است. در صورت تداوم شیوه‌ها و مدیریت‌های فعلی، ‌تورم بیشتر می‌شود.

 

 

وی هم‌چنین با توصیفی از دلایل تورم و گرانی مدعی شد: قرار بود بنزین به نرخ فوب خلیج‌فارس فروخته شود ولی به دلیل گران شدن ارز، نتیجه هدفمندسازی یارانه‌ها خنثی شد. اکنون نیز هشدار می‌دهم اگر مجلس تدبیر نکند وضع به شکل غیرقابل تصوری در خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا