یزدفردا: مراسم شب پایانی یازدهمین یادمان شهدای گمنام و 9 شهید دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی یزد در مسجد شهید صدوقی این دانشگاه و در جوار قبور8 شهدای گمنام برگزار شد.

این مراسم به همت بسیج دانشجویی امام رضا(ع) دانشگاه و با حضور سردار اکبرفتوحی فرمانده تیپ الغدیر یزد ، مهندس فلاح زاده استاندار یزد ، غلام حسین دشتی معاون سیاسی امنیتی استاندار ، تقوایی مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری ، حجه الاسلام حرزاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد یزد ، مسئولان دانشگاه ، خانواده شهدا و ایثارگران و با استقبال پر شور دانشجویان دانشگاه های استان برگزار شد.

در این مراسم حاج محمد اکرمی از رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و یازدهمین سالگرد تدفین 8 شهید گمنام واحد یزد به مقام شامخ شهداء درود فرستاد و گفت: عزت ، استقلال ، آزادی ، آسایش و اقتداری که در کشور وجود دارد همه را مدیون شهداء هستیم و بزرگداشت یاد و خاطره شهداء و ایثارگران ما را با بصیرت تر می کند و اعتقادمان را به خدا و اهل بیت (ع) افزایش می دهد ، چرا که درجه ای بالاتر از شهید وجود ندارد.

حاج محمد اکرمی در ادامه اشاره نمود: چهارده هزار شهید مفقود الاثر در کشور داریم و تا الان 7 هزار شهید گمنام در ایران دفن شده اند و بقیه در حال تفحص یا هماهنگی های انجام شده می باشند. وی رشادت ها ، جانفشانی ها ، مقاومت دلیرانه و حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را عامل دوام و پایداری انقلاب اسلامی و خنثی شدن توطئه استکبار جهانی عنوان کرد و خاطر نشان نمود: خون شهدا و ایثار و از خود گذشتگی جانبازان و ایثارگران پشتوانه محکم و ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه به تبیین جایگاه شهید و فرهنگ شهادت در جامعه ، سیره شهدا و نهضت قیام امام حسین (ع) پرداخت و به بیان خاطراتی از شهدا ، عملیات دوران دفاع مقدس و هوای جبهه و جنگ اشاره داشت و گفت: قهرمانان واقعی ملت ایران شهدا هستند و آنها رفتند و جاودانه شدند.

وی در ادامه سخنرانی گفت : روحیه شهادت طلبی ، ایثار و بصیرت دینی ، غیرت و آزادگی از نشانه هایی بود که در شهدای ما وجود داشت که با تمام قدرت جلو کفار و استکبار ستیزی ایستادند ،

و ی بی توجهی به فرهنگ ایثار و شهادت را بزرگترین خیانت به انقلاب و شهیدان دانست و تاکید کرد: دانشگاه باید پایگاهی برای نشر ارزشهای دفاع مقدس باشد.

حاج محمد اکرمی در پایان با توجه به هجمه شدید دشمن در قالب جنگ نرم و تحریم ها ، هوشیاری ، با بصیرت و بینش بودن و ولایت پذیری را در مقابله با این حربه مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: وظیفه تمامی ملت ایران بخصوص دانشگاهیان است که راه شهدای انقلاب اسلامی را ادامه دهند تا همیشه یاد و خاطره آنها در اذهان عمومی باقی بماند. لازم به ذکر است در این مراسم مداحی اهل بیت انجام و نهایتاً مهمانان شهدا بر سر سفره اباعبدا... اطعام شدند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا