یزدفردا :اولین نشست هم اندیشی کانون های تخصصی مساجد یزد شب گذشته( 7 آبان) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در کانون والعادیات مسجد امام حسین(ع) برگزار شد.
بهرام عبدالحسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این نشست اظهارداشت: در دوران انقلاب مساجد محور تصمیم گیری و تصمیم سازی در درون جامعه بودند، بنابراین اکنون نباید فعالیت آنان تنها به اقامه نماز خلاصه شود.
وی با تاکید برحرکت تخصصی کانون های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: کانون های مساجد نباید به فعالیت های فرهنگی صرف اکتفا کنند، باید کانون های مساجد فعالیت های تخصصی داشته باشند و زمینه جذب جوانان ونوجوانان به درون مساجد را فراهم کنند.
عبدالحسینی با تاکید بر تربیت نیروهائی برخاسته از درون مساجد تصریح کرد: فضای معنوی مساجد در شکل گیری شخصیت افراد بسیار تاثیر گذار است افرادی که در درون کاون های فرهنگی هنری مساجد و فضای مسجد رشد می کنند، در هر موقعیت و مکانی که قرار بگیرند تاثیرگذار خواهند بود.
وی با تاکید بر جذب نیروهای مستعد و موثر در درون کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد: باید کانون های فرهنگی هنری مساجد با اجرای برنامه های مختلف زمینه جذب جوانان ونوجوانان به درون مساجد را فراهم کنند.
عبدالحسینی ادامه داد: محور فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد باید حول محور ائمه جماعات باشد، نباید تقابلی با امام جماعت مساجد صورت بگیرد و کانون های فرهنگی هنری را از اجرای برنامه های اصلی خود دور کند.
وی با بیان اینکه فعالیت در کانون های مساجد مزد و حقوقی ندارد خاطرنشان کرد: افرادی که در راس کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار می گیرند باید عشق و علاقه داشته باشند و برای فعالیت و جذب جوانان ونوجوانان به مساجد زمان خاصی را اختصاص دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین خاطرنشان کرد: باید در کانون های فرهنگی هنری مساجد فضائی سرشار از رفاقت و دوستی حاکم باشد و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با یکدیگر تبادل تجربیات داشته باشند.
وی با بیان اینکه جای خالی فعالیت کانون های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب در استان یزد احساس می شود تاکید کرد: تربیت نیروهای مسجدی اهمیت بسیاری دارد، باید جوانان را جذب مساجد کرد، سپس بر روی تخصص آنان کار کرد تا در آینده نیروی مذهبی متخصص و متعهد را داشته باشیم.
عبدالحسینی همچنین با اشاره به مجتمع های مسکونی بزرگ در یزد با جمعیت بیش از 2 هزار نفر تصریح کرد: ساخت مسجد در این مجتمع ها در دست پیگیری می باشد و بهتر است در این مساجد کانون هی فرهنگی هنری نیز برای جذب جوان و نوجوانان ساکن در این مجتمع ها ایجاد شود.
گفتنی است، در این نشست هم اندیشی که حدود 3 ساعت به طول انجامید هر یک از مدیران کانون های تخصصی مساجد استان یزد گزارشی از فعالیت های خود، دغدغه ها و موانع پیش روی برای اجرای برنامه ها را بیان کردند.
پس از این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از بخش های مختلف کانون تخصصی سلامت والعادیات در مسجد امام حسین بازدید و در جریان فعالیت های این کانون فرهنگی هنری قرار گرفت.
کانون فرهنگی هنری والعادیات از سال 1387 فعالیت خود را آغاز کرده است ، اجرای طرح سلامت در مسجد، طرح آموزش احیا قلبی ریوی و راه اندازی سایت تخصصی سلامت بخشی از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا