یزدفردا:سایت اشتراک گذاری فایل The Pirate Bay از هفته گذشته با معرفی یک بخش محتوایی جدید با نام Physibles جنبش جدیدی را در اینترنت به راه انداخته است. این بخش به کاربران امکان دانلود اشیاء مختلف را می دهد. محتوای قابل دانلود در این بخش، در حقیقت فایل های دیتای آماده ای هستند که با استفاده از تکنولوژی چاپ سه بعدی قابلیت تبدیل به اشیاء حقیقی را دارند. و به قول The Pirate Bay: «شاید هم یک روز توانستید تمام قطعات ماشین تان را دانلود و پرینت کنید!»

Hod Lipsonاستاد مهندسی مکانیک و هوافضا و همچنین علوم محاسبات و اطلاعات در دانشگاه کورنل می گوید‫:‬ «اگر شما بخواهید یک تطبیق موازی تاریخی داشته باشید، ما به نوعی در موقعیتی هستیم که صنعت کامپیوتر در دهه ۱۹۸۰ قرا داشت.‬ یعنی هنگامی که حرکت از کامپیوترهای بزرگ و mainframeها به سمت کامپیوترهای خانگی آغاز شد‫.‬ من آینده درخشانی را برای چاپ سه بعدی در ابعاد شخصی و خانگی در دهه آینده پیش بینی می کنم»

خب، به نظر می رسد که این آینده با وجود نوجوانانی همچون ریلی لویس و ورنون باسلر ۱۳ ساله از هم اکنون آغاز شده است. این دو با گروه کوچکی از همکلاسی های شان در مدرسه Discovery Charter تا کنون فعالیت های فراوان و جالبی را در زمینه طراحی و چاپ سه بعدی داشته اند. به طوری که دو سال پیش شرکت 3D Systems هنگامی که علاقه و استعداد این دو را دید، یک پرینتر سه بعدی را به آنها اهدا کرد تا در مدرسه استفاده کنند.

و از اینجا بود که این گروه کوچک در آزمایشگاه ابتدایی یک مدرسه معمولی شروع به کاوش در صنعت نوپای چاپ سه بعدی کردند. آنها تا کنون ابزارهای فراوانی از قبیل تاس بازی، جواهرات و حتی برخی قطعات یدکی پرینتر را طراحی و با هدیه ارزشمندشان آنها را تولید کرده اند. ریلی می گوید: «این واقعا جذاب و شگفت آور است که ایده ای داشته باشی و بتوانی ترجمه آن را خارج از ذهن تولید کنی. چیزی که واقعا بتوانی لمس کنی و در دست بگیری»

پایرت بای در پست معرفی Physibles گفته بود که شاید ۲۰ سال آینده قادر باشید که کفش دلخواه تان را هم دانلود و چاپ کنید. اما مثل اینکه قرار است این گونه مسایل بسیار زودتر از این حرف ها اتفاق بیافتند. این دو کودک می گویند علاوه بر اینکه رشته دانشگاهی شان مرتبط با طراحی و چاپ سه بعدی خواهد بود، و تصمیم دارند قبل از اتمام دوران مدرسه، با استفاده از پرینتر سه بعدی شان یک «پرینتر سه بعدی دیگر» تولید کنند.

به نظر شما آینده چاپ سه بعدی چگونه خواهد بود؟ شما دوست دارید چه چیزی را در منزل تان چاپ کنید؟ یک دسر شکلاتی خوشمزه ، یا یک مجسمه زیبا برای دکور میز کارتان


منبع :خوارزمی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا