عملیات اجرایی فاز دوم و سوم مرکز تحقیقات سالمندی جنوب شرق کشور بزودی در اردکان آغاز می شود

 با تکمیل سرای سالمندان بعنوان فاز اول مرکز تحقیقات سالمندی جنوب شرق کشور در اردکان، عملیات اجرایی فاز دوم و سوم این مرکز شامل واحدهای تحقیقات سالمندی و کلینیک طب سالمندان بزودی آغاز می شود.

نماینده مردم اردکان در جلسه ای که به همین منظور تشکیل گردید با اشاره به روند رشد نرخ سالمندی در کشور  که در یک دهه آینده به بیش از ده درصد خواهد رسید، ایجاد محیطی مناسب در کنار شناخت و رسیدگی به مشكلات سلامت سالمندان از طریق  پژوهش های علمی و عملی را ضروری دانست .

"محمدرضا تابش" احداث مرکز تحقیقات سالمندی جنوب شرق کشور واقع در اردکان را گامی مهم در این راستا عنوان نمود و خواستار  تسریع در آغاز عملیات اجرایی فاز دوم و سوم این مرکز شد.

وی همچنین در مذاکره تلفنی با رئیس سازمان بهزیستی کشور ،درخصوص نحوه اختصاص اعتبار و نیازهای این پروژه، همچنین انعقاد تفاهم نامه بین این مرکز تحقیقات بعنوانتنها مرکز جنوب شرق کشور با مرکز تحقیقات طب سالمندی تهران. گفت و گو نمود.

در این جلسه که فرماندار،شهردار،روسای شورای اسلامی شهر و شهرستان،و جمعی از مسئولان بهزیستی استان و شهرستان حضور داشتند، تصمیماتی درخصوص احداث سوئیتهای خانوادگی سالمندان،محوطه سازی و ایجاد پارک داخلی برای سالمندان ،مشخص نمودن زمین و اعتبار جهت آغاز فاز دوم و سوم این مرکز و غیره اتخاذ شد.

شایان ذکر است مرکز تحقیقات سالمندی جنوب شرق کشور واقع در اردکان شاملسه واحد سرای سالمندان، تحقیقات سالمندی، کلینیک طب سالمندان  است که در حال حاضر فاز اول آن شامل سرای سالمندان احداث و آماده افتتاح است و بزودی عملیات اجرایی فاز دوم و سوم این مرکز آغاز می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا