با توجه به تاثير توليد كنندگان و فروشندگان پوشاك بروضعيت حجاب درجامعه ، همايشي تحت عنوان نقش توليدكنندگان و فروشندگان بر فرهنگ جامعه با مشاركت كميسيون فرهنگي شوراي اسلامي شهر يزد ، مديريت فرهنگي شهرداري ، سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري ،  بسيج اصناف و اتحاديه هاي صنف پوشاك و صنف خياط در يزد برگزار گرديد.

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر يزد- در اين همايش حجت الاسلام والمسلمين حلوائيان با اشاره به تاثير توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك برفرهنگسازي وضعيت حجاب در جامعه ، گفت : فروش برخي البسه ها با مد خاص كه موجب ترويج واشاعه فحشا در جامعه است ، يقيناً مشكل شرعي دارد و سرمنشا همه مشكلات عدم آگاهي از معرفت توحيدي مي باشد.

وي تصريح كرد : در هر شغل و منصبي هستيد بدانيد كه شما محور مي باشيد و هركس كار خود را درست انجام دهد ، كشور در زمينه هاي مختلف از جمله وضعيت حجاب موفق مي شود.

وي افزود: زماني مسئله بد حجابي دركشور درست مي شود كه تك تك افراد درست عمل كنند و اين را بدانيد هركس يك نفر را هدايت كند اجر و پاداش دنيا و اخرت نصيبش خواهد شد .

وي در اين همايش با بيان وصيت نامه چند تن از شهدا در مورد وضعيت حجاب در كشور اظهار داشت : پيامبر اسلام با تمام سختي هاي دوره ابلاغ اسلام هيچ كس را نفرين نكردند با اين وجود يك گروه را نفرين كردند و فرمودند : خدا لعنت كند گروهي از مرداني را كه لباس زنانه ، رفتار زنانه و آرايش زنان مي كنند و خدا لعنت كند زناني را كه آرايش مردانه و لباس مردانه استفاده مي كنند.

حجت الاسلام حلوائيان تصريح كرد : رفتار و پوشش نامناسب در صورتي كه منجر به انجام عمل نادرست از فرد ديگري شود مطمئناً فرد تاثيرگذار درعمل نادرست فرد خاطي مقصر بوده و در آخرت عمل خاطي نيز براي فرد تاثيرگذار ثبت خواهد شد.

وي با اشاره به نگراني توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك در خصوص عدم استقبال خريداران از پوشاك مناسب خاطر نشان ساخت : با فروش صحيح البسه مناسب مي توان به نتيجه مطلوب رسيد و انشاءا... مروج واثرگذار در فرهنگ اسلامي باشيم و خداي نكرده موجب فحشا ، فساد و منكرات در سطح جامعه نشده باشيم.

درادامه اين همايش خانم دهقان مادر ، خواهر و همسر شهيد از توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك خواستار ترويج فرهنگ حجاب اسلامي در سطح جامعه شد و ترويج بي بندو باري را پايمال كردن خون شهدا دانست.

در پايان همايش ميثاق نامه اي توسط توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك امضا گرديد.

لازم به ذكر است در راستاي حمايت از توليدكنندگان و فروشندگان پوشاك مناسب اسلامي ، تسهيلاتي توسط مسئولين در نظر گرفته شده و در اين همايش به اطلاع حاضرين در همايش رسيد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا