یزدفردا :در لابلای خبرهای امروز خبرهای خواندنی زیادی است که به خواندنش می ارزد و همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا سعی خواهند کرد با بازنشر خبر های انتخابی تحت عنوان در لابلای اخبار فرداییان را از آنها مطلع نمایند .

 

اگر توهین می‌کنند همین‌ها را شما نقد کنید، کار شماست، کار من نیست! این کار شما به عنوان یک رسانه است که این مسائل را نقد کنید. اگر من حرفی بزنم تعبیر دیگری می شود. جواب من همین است دیگر...
چند سالی هست که باب شوخی با جبهه و جنگ باز شده، شوخی‌هایی با دفاعی که به قول امام راحل مقدس بود و اسمش شد: دفاع مقدس.


پرویز پرستویی می‌گوید باب این شوخی‌ها را "لیلی با من است" به خوبی باز کرد بی‌آنکه به ابتذال و توهین کشانده شود اما به خوبی ادامه پیدا نکرد. پرستویی به عنوان مثال از اخراجی‌ها نام می‌برد و می‌گوید علی‌رغم اینکه از من در خواست شد در این فیلم بازی کنم اما قبول نکردم.

دلخوری از این شوخی‌های مبتذل با جبهه و جنگ تنها معطوف به پرویز پرستویی نیست بلکه تمام آن‌هایی که مانند حاج کاظم آژانس شیشه‌ای دغدغه هنر مقاومت و دفاع را دارند از این کارها دلگیرند. سری اخراجی‌ها که به نظر بسیاری از کارشناسان برای گیشه ساخته شد نمایی از دفاع مقدس برای نسل چهارمی‌های امام و جنگ ندیده ساخت که شاید اگر تمام هالیوود میلیاردی آن هم به دلار هزینه می‌کرد تا اینگونه حماسه ۱۰ ساله را تخریب کند، نمی‌توانست!

این‌ها را سید ابوالفضل کاظمی که خود فرمانده"گردان میثم" بوده می‌گوید، گردانی که در جنگ معروف بوده به گردان لنگی‌ها، گردانی که تمام لوتی‌های تهران یکجا در آن جمع شده بودند و هر مردی دوست داشت در این گردان باشد.

اما حکایتی که حالا از جنگ تعریف می‌شود حکایت نامردی است، حکایت دزدی و نشئگی است، حکایت لات‌بازی است نه لوتی‌گری، حکایتی دروغین است از آمدن‌های به جبهه، اینکه برای دختر بوتاکس کرده‌ای، رزمنده شوی و آخرش هم شهید!

اما اینکه می‌گویند یک کار خیر تا قیام قیامت ثوابش برای فاعلش است همین‌جا مصداق پیدا می‌کند! پایه‌ای که با سری اخراجی‌ها گذاشته شد تا قیام قیامت برای... .

"بیدار باش"، همان سریالی است که"اخراجی‌ها" باید درباره‌اش پاسخگو باشد. این سریال که به مناسبت هفته دفاع مقدس از شبکه اول سیما روی آنتن رفت علاوه بر دفاع مقدس، مذهبمان را هم به سخره گرفت، آنجایی که قرار بود"یاعلی" گفتن‌های مجید صالحی بازیچه‌ای برای خنده مخاطبین شود اما بیشتر باعث تاسف شد!

با مسعود ده‌نمکی تماس گرفتیم تا از او بپرسیم که چرا اینجوری شد؟! آیا "بیدار باش" را دیدی آقای ده‌نمکی؟ نظرت درباره این سریال چیست و ...؟

کارگردان اخراجی‌ها اول زیر بار این مصاحبه نرفت و بعدش گفت: اگر توهین می‌کنند همین‌ها را شما نقد کنید، کار شماست، کار من نیست! این کار شما به عنوان یک رسانه است که این مسائل را نقد کنید. اگر من حرفی بزنم تعبیر دیگری می شود. جواب من همین است دیگر...

وی در پاسخ به این سئوال که به عنوان کارگردان فیلم‌های کمدی! در عرصه دفاع مقدس چطور باید در این زمینه فعالیت شود که شان مبانی دینی و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس حفظ شود؟ گفت: من نمی توانم این مساله را نقد کنم و حوزه کاری من تحلیل فیلم نیست که بخواهیم فیلمی را تحلیل کنم. شما نباید این چیزها از من بخواهید و من نظری در این خصوص نمی دهم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا