یزدفردا :واحد مرکزی خبر، دکتر احمد زاده افزود: یکی از کارگران خط تولید کارخانه همبرگر 24 مهر  در حین کار  با چرخ گوشتی دچار حادثه و انگشت سبّابه وی قطع شد و لای چرخ می ماند.

وی افزود: این کارگر پس از حادثه به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل و تحت مداوا قرار گرفته است.

دکتر احمد زاده افزود : به گفته مسئولان کارخانه ، پس از این اتفاق و به علت پیدانشدن انگشت قطع شده ، تعداد 5 تغار (پاتیل )معادل 130  کیلوگرم همبرگر آماده دور ریخته شد تا از سالم بودن محصول اطمینان حاصل شود .


وی با بیان اینکه این کارخانه دارای 47 کارگر است  گفت : مسئول فنی کارخانه در برابر این حادثه مسئول است و به علت اتفاق رخ داده این کارخانه در حال  حاضر پلمپ شده  است .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم از فعالیت هزار و 28 واحد عرضه و تولید مواد غذایی در استان قم اشاره کرد و گفت :  این کارخانه ها بطور مداوم  بازرسی می شوند  و کارخانه پردیس نیز از ابتدای امسال تاکنون 5 بار بازرسی شده است.

یادآور می شود یک شهروند قمی پریروز(27 مهر) سه بسته همبرگر خرید اما  پس از باز کردن یکی از بسته ها با یک بند انگشت انسان در بین همبرگرها مواجه شد.

یزدفردا :البته در خبرها داشتیم که ژاپنی ها از فضولات انسانی همبرگر تولید کرده اند که در ادامه می خوانید.

ساخت همبرگر از فضولات انسانی!

میتسویوکی ایکدا، پژوهشگر آزمایشگاه اوکایامای ژاپن پس از درخواست سازمان فاضلاب توکیو برای پیدا کردن راهی برای استفاده از ضایعات شهری، دست به این ابتکار زده است.

 ایکدا دریافت مدفوع موجود در فاضلاب شهری را به دلیل وجود باکتریهای بسیار به یک منبع پروتئینی تبدیل کرد. این دانشمند ژاپنی با کمک همکارانش توانستند پروتئین‌ها را از این مواد جدا کرده و با آن نوعی گوشت مصنوعی درست کنند که با رنگ غذایی به رنگ قرمز درآمده و با سویا طعم گرفته است.

این گوشت مصنوعی از ۶۳ درصد پروتئین، ۲۵ درصد کربوهیدرات،‌ سه درصد چربی و ۹ درصد مواد معدنی تشکیل شده‌است. مساله جالب‌تر اینکه در آزمایش‌های انجام شده، داوطلبان طعم این گوشت را خوشمزه و مانند گوشت طبیعی توصیف کرده‌اند! همچنین این پژوهشگران این ماده جدید را با وجود ریشه نامعمول و نامطبوع آن، دوستدار بهتری از گوشت گاو برای محیط زیست خوانده‌اند که میزان زیادی گازهای گلخانه‌ای از خود تولید میکنند.
قیمت این گوشت مصنوعی در حال حاضر ۱۰ تا ۲۰ بار از گوشتهای عادی گرانتر بوده و دانشمندان امیدوارند که بتوانند قیمت آنرا پایین‌تر بیاورند. ایکدا همچنین اطمینان داده که گواهی سبز این ماده به مصرف‌کنندگان کمک میکند تا بر تمام موانع روانی خود غلبه کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا