یزدفردا:اولین دوره پذیرش دکترای دانشگاه پیام نور با رشته دکترای شیمی فیزیک در دانشگاه پیام نور مرکز اردکان شروع شد.

به گزارش روابط عمومی، رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم آغاز دوره دکترای شیمی فیزیک در دانشگاه پیام نور مرکز اردکان گفت: سرانه فضاهای آموزشی، فرهنگی و ورزشی در کشور یک مترمربع به ازای هر دانشجوست که این رقم در استان یزد چهار مترمربع و در دانشگاه پیام نور اردکان هفت مترمربع است و به این دلیل اردکان رتبه اول را در این زمینه کسب کرده است.

"عباس کلانتری" یادآور شد: بر اساس میانگین کشوری، در دانشگاه‌های پیام نور به ازای هر 250 دانشجو یک استاد وجود دارد در حالی‌که در استان یزد به ازای هر 167 دانشجو یک استاد مشغول تدریس است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سال 1388، شش رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه پیام نور استان یزد وجود داشته که در حال حاضر 26 رشته دایر شده و هشت رشته دیگر نیز در آینده نزدیک اعلام و ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور اردکان با داشتن 9 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری، مقام اول در استان و مقام سوم در کشور را داراست.

شایان ذکر است همزمان با مراسم آغاز دوره دکتری شیمی فیزیک، سالن پذیرایی دانشگاه با زیربنای 550 مترمربع و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال با حضور معاون محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، نماینده مردم اردکان در مجلس، رئیس دانشگاه پیام نور استان و دیگر مسئولان شهرستان و همچنین خیر اردکانی دانشگاه حاج محمد ضیایی افتتاح شد.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا