رييس ستاد نظارتي مبشر غدير استان یزد گفت: به مناسب عید غدیر 21 برنامه متنوع فرهنگی در استان اجرا خواهد شد.

اعظم السادات میرجلیلی_ خبرنگار یزدفردا، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مطهریان، رييس ستاد نظارتي مبشر غدير استان یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اهميت غدير، گفت: بحث غدیر كمتر از بعثت رسول اكرم(ص) نيست و با توجه به آیات قرآن خلافت و امامت اميرالمومنين علی (ع) كامل‌كننده دين است كه 23 سال با زحمات پيامبر اسلام به سرانجام رسيد در غیر اینصورت بحث غدیر مطرح نمی شد و دين ناقص بود و غدير دين را كامل كرد و غدير كامل‌كننده مبعث است.

وی ادامه داد: ما به عنوان یک شیعه و پيرو اسلام وظیفه داریم مسئولیتی که در اختیارمان گذاشته شده است در حد توان و امكانات در زمينه تبليغ و ترويج غدير فعاليت‌های فرهنگی انجام دهيم که در همین راستا با تشكيل ستاد مبشر غدير 21 برنامه متنوع فرهنگي با همكاري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري با اعتباري بالغ بر 500 ميليون ريال اجرا می شود.

رييس ستاد نظارتي مبشر غدير استان یزد با اشاره به توزیع زيارت امين الله به همین مناسبت، گفت: سهباي غدير که جزوات تهیه شده حاوی روز شمار غدير است در اختیار روحانیون و ائمه جماعات گذاشته شده است که در مساجد ، مدارس، دانشگاه ها  و... در نمازهاي يوميه به مطالب مرتبط با غدیر می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهریان توزيع بيش از سه هزار كارت عقد اخوت با هدف ايجاد انس و الفت در جامعه را از دیگر برنامه ها عموان نمود و گفت: بسته‌های فرهنگی شامل دو هزار كارت پستال و 400 پيك مبشر و 400 جلد كتاب برای توزيع بين مديران دستگاه‌ها و نهادهای استان نیز توزیع شده است.

وي ادامه داد: برنامه ترنم غدير ويژه مهدهاي كودك يزد نیز با همكاري سازمان بهزيستي استان اجرا خواهد شد که اين برنامه در قالب توزيع هديه غدير شامل سي دي و پازل مرتبط با غدير در بين نونهالان مهدها انجام خواهد شد.

مطهریان افزود: مسابقه حفظ متن و مفاهيم خطبه غدير از ديگر برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد و در همین راستا كارگاه‌هاي آموزشي طی 10 جلسه در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه بسته خانواده غدیر نیز تهیه شده است که شامل کتاب روز شادی ویژه کودکان، جزوه 15 روز با غدیر برای خانواده، قصه های غدیر برای بزرگسالان و سی دی مباهله برای نوجوانان می باشد، گفت: مسابقه وبلاگ نويسي و كتابخواني مجازي براي علاقمندان به موضوعات غدير توسط سازمان فناوري اطلاعات شهرداري(فاوا) يزد برگزار خواهد شد که نشر احاديث، سخنان علما و آداب غدير با همكاري سازمان اتوبوسراني با نصب پوسترهايي در ايستگاه‌ها و اتوبوس‌هاي درون شهري اجرا می شود.

رييس ستاد نظارتي مبشر غدير استان یزد برگزاري شب شعر و برپايي نمايشگاه خوشنويسي غدير توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با همکاری بسیج هنرمندان، اجراي پرده‌خواني غدير در15 مدرسه استان با حضور روحانيون اعزامي از قم با همکاری آموزش و پرورش، تجليل از فعالان غدير و توزيع نرم افزار طلوع غدير در بين دستگاه‌هاي اجرايي استان از ديگر برنامه‌هاي اين دهه اعلام کرد.

وي در پایان فضاسازي شهري،  نصب پرچم‌ها و الوان‌هاي رنگي، تعویض الوان‌های کهنه و فرسوده و نصب بنر با موضوعات غدير در سطح شهر را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.

گفتنی است غلامرضا عسکری، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد نیز در این نشست حضور داشت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا